В началото на 60-те и 70-те години моливите на дизайнерите -визионери имат честта да дават форма на мечтания автомобил. Техните линии се превръщат в мостове към бъдещето. И оформяйки така наречените Dream cars (Мечтани коли).
Това са прототипи, които не винаги са предназначени да дадат началото на серийни автомобили. Дори често не са оборудвани с пълна механика. Те са предназначени да открият нови стилистични хоризонти.
Мечтаните коли на гениалните дизайнери (ГАЛЕРИЯ)
Легендата разказва, че Нучио Бертоне го представил на висшия мениджмънт на Lancia, като подал модела под решетката на портата на фабриката в Торино. Висок само 84,6 сантиметра , Strato's Zero издига клиновия профил, въведен от Alfa Romeo Carabo, до още по-голяма крайност, отказвайки се от вратите в полза на достъпа до купето през предното стъкло. За целта дори премества шарнирната кормилна колона.
Роден от гения на Марчело Гандини и представен на автомобилното изложение в Торино през 1970 г. , автомобилът дебютира с иновативна концепция за компанията в Торино, тази на средно разположен двигател, спортно купе,. По този начин става предвестник на Stratos, който диктува модата в Световния рали шампионат между 1974 и 1976 г. Безпогрешен от всеки ъгъл, от който го погледнете, това чудо приема заострена предна повърхност, покрита изцяло от хоризонтално развити светлинни клъстери, докато отзад светлините с шестоъгълна форма включват вентилационен отвор. Страничният профил е футуристичен , в който двойните прозорци и силно изваяните ребра се открояват, придавайки формите на Strato Zero от научната фантастика.
Предоставяйки достъп до двигателя,V4, взет от Lancia Fulvia, но чрез преден капак с триъгълна форма, който първоначално съответства на сребристото на каросерията. Сега се откроява в контраст, тъй като колата е пребоядисана в оранжево . Към днешна дата Strato's Zero принадлежи на частна колекция, разположена в Съединените щати, и се появява само на най-ексклузивните международни изложби.