В началото на 60-те и 70-те години моливите на дизайнерите -визионери имат честта да дават форма на мечтания автомобил. Техните линии се превръщат в мостове към бъдещето. И оформяйки така наречените Dream cars (Мечтани коли).
Това са прототипи, които не винаги са предназначени да дадат началото на серийни автомобили. Дори често не са оборудвани с пълна механика. Те са предназначени да открият нови стилистични хоризонти.
Мечтаните коли на гениалните дизайнери (ГАЛЕРИЯ)
Първоначално е замислен през 1967 г. от Паоло Мартин, дизайнер по това време в Pininfarina, и представен за първи път на автомобилното изложение в Женева през 1970 г., Ferrari 512 S Pininfarina Modulo извежда концепцията за клиновидния дизайн до крайност.
Висок 935 мм и без врати, той има голямо предно стъкло с почти хоризонтален наклон, което се повдига и плъзга напред, заедно с част от покрива и прозорците, за да позволи достъп до купето. Сред стилистичните перли също са арките на калниците , които ви позволяват да зърнете гумите. Както и любопитното разположение на контролите в купето - върху две сфери до водача и пътника, които също осигуряват вентилация.
Механичната основа на проекта е от Ferrari 512 S , първоначално превърнат в 612 S и след това трансформиран в Modulo от Pininfarina. Роден като черен макет и скоро пребоядисан в бяло, през 2014 г. той успя да направи първите си метри по искане на собственика, американският предприемач и колекционер Джим Гликенхаус. Милиардерът се обръща към Manifattura Automobili Torino, за да помогнат италианците да управлява тази кола мечта. Сега авотмобилът се задвижва от V12 с 5 литра работен обем и 550 конски сили максимална мощност.
Възстановен след пожар, възникнал поради проблем с изпускателната система през 2019 г., Modulo се намира днес в гаража на основателя на Scuderia SCG заедно с друго уникално произведение, базирано на Ferrari - P4/5 Pininfarina, но проектирано от Кен Окуяма.