През цялата история на автомобилната индустрия V8 двигателите са станали известни с две неща - големи мощности и работни обеми. Въпреки това, не всички V8 са наистина масивни и следващият списък го доказва. Това са моторите от този клас с най-малък работен обем, които са поставяни в двигателния отсек на серийните автомобили.
Самият V8 е роден във Франция преди 120 години. Според много историци първият V8 двигател, наречен „Антоанета“, е проектиран от Леон Левавасьор през 1904 г., но той не се използва в автомобили до 1906 г. Междувременно Renault и Buchet също разработват V8 за своите състезателни автомобили през 1904 г., но тези единици са само експериментални.
Първото документирано използване на V8 двигател в сериен автомобил е Rolls-Royce от 1905 г., който включва 3,5-литров агрегат. През следващите десетилетия тази конфигурация на двигателя става все по-популярна и в крайна сметка се превръща в най-популярния двигател в САЩ, където е туптящото сърце на всички muscle-cars от 1960 г. нататък. И ако тези автомобили с V8 с голям работен обем станаха наистина емблематични, други производители показаха, че един добър V8 не трябва да бъде масивен, за да върши работа.
V8 двигателите с най-малък обем (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 50-те години на миналия век Fiat решава да добави чистокръвен гранд турър към своята гама от семейни автомобили. За да направят това, италианците се нуждаят от нов, високопроизводителен мотор, така че инженерите решават да построят V8.
С кодовото име Tipo 104, агрегатът, който дебютира във Fiat 8V през 1952 г., като има обем от само 2,0 литра и първоначално развива 104 к.с. Въпреки своя размер и донякъде скромна мощност, Tipo 104 представлява изцяло алуминиев 70-градусов V8 с горна гърбица.