През цялата история на автомобилната индустрия V8 двигателите са станали известни с две неща - големи мощности и работни обеми. Въпреки това, не всички V8 са наистина масивни и следващият списък го доказва. Това са моторите от този клас с най-малък работен обем, които са поставяни в двигателния отсек на серийните автомобили.
Самият V8 е роден във Франция преди 120 години. Според много историци първият V8 двигател, наречен „Антоанета“, е проектиран от Леон Левавасьор през 1904 г., но той не се използва в автомобили до 1906 г. Междувременно Renault и Buchet също разработват V8 за своите състезателни автомобили през 1904 г., но тези единици са само експериментални.
Първото документирано използване на V8 двигател в сериен автомобил е Rolls-Royce от 1905 г., който включва 3,5-литров агрегат. През следващите десетилетия тази конфигурация на двигателя става все по-популярна и в крайна сметка се превръща в най-популярния двигател в САЩ, където е туптящото сърце на всички muscle-cars от 1960 г. нататък. И ако тези автомобили с V8 с голям работен обем станаха наистина емблематични, други производители показаха, че един добър V8 не трябва да бъде масивен, за да върши работа.
V8 двигателите с най-малък обем (ГАЛЕРИЯ):
С мощност от 60 к.с., той се оказва дори по-евтина алтернатива на стандартната версия за САЩ, така че от 1937 г. нататък 136 се произвежда и в Детройт. Благодарение на компактния си размер и ниско тегло (в сравнение с други V8), 136 (известен още като 60 Horse Flathead) се превърна в популярен избор за състезателни автомобили и ранните хот-родъри.
Производството на 60 Horse приключва в САЩ през 1941 г., когато Ford представя нов редови шестцилиндров двигател за най-евтините си модели, но на други места по света той продължава до 60-те години.