IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 
Samsung батерии


„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

 
Samsung батерии 


Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г. 
 
 

0 от 500
  • #80
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Елементарен тест който можеш да направиш. Запали автомобила засечи оборотите, а после включи климатроника на Макс и продължавай да следиш оборотите без да пипаш газта. Кой подава газ на двигателя? Разходът запазва ли се същия?
  • #79
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Както виждаш дори по грешните ви сметки, че при 30% КПД нужните 4 kW изходяща енергия се осигуряват от 12 киловата (или по вашата терминология kWh/h) входяща, при положение, че по нашата математика са 13,3 kW. Забравил си да изчислиш и загубите на триeне в трансмисията, за което също си затворих очите защото така или иначе получихте перпето мобиле, А при верни сметки просто процента на перпето мобилето щеше да стане по-добър. Ще продължаваш ли да се омазваш до ушите, за да се смеят на мен?
  • #78
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да видим все пак дали правилно съм разбрал. Според тебе, ако автомобилът не се движи харчи 9 киловата ВХОДЯЩА МОЩНОСТ. След като към нея добавиш 4 kW, които според вас при 30% КПД са 12 киловата ВХОДЯЩА мощност, то тези общо 21 киловата до тук, се осигуряват от един литър на час - 10 kW входяща мощност от горивото - 210%. Не е лошо перпето мобилето. Давай инженере, я ги докарайте до 500%, така и така сте се *** и ме правите за смях.
  • #77
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Осми брой ( преди 3 месеца )
    'Гост ( преди 3 минути )Какво перпетум мобиле, адреналинке електричке.С 2,5 л/100 разход и 40 км/ч разхода е 1 л/40 км или 1 л/ч. Това са ти 10 квт входящи.Изчислих ти 3,15 квт от съпротивление на равно.КПД е 3,15/10= 0,31 , КПД 31% ." Поредното доказателство за перпето мобиле. А къде забрави 9 киловата с които стартираш, още преди автомобилът да е потеглил? Добави ги към сметките. Имаш 0,9 л на час дори автомобилът да не се движи, към които трябва да добавиш енергията за движение.
  • #76
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Но за сметка на това четвърта година не ми отговаряте дали като тръгваш без газ, разходът на енергия на двигателя се увеличава или намалява? Ако разходът не се увеличава, откъде идва мощността за ускорение? Давай предположенията за да излезе седмото перпето мобиле. Големи бъзици падат. Наистина се излагате страхотно и всички ви ръкопляскат на простотията. Ако целта вие да ме изкарате по-умен отколкото на практика съм, я постигате перфектно. Засега сме на ниво знания до 10 клас. Ниска топка.
  • #75
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Чакам отговор!
  • #74
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Какво перпетум мобиле, адреналинке електричке.С 2,5 л/100 разход и 40 км/ч разхода е 1 л/40 км или 1 л/ч. Това са ти 10 квт входящи.Изчислих ти 3,15 квт от съпротивление на равно.КПД е 3,15/10= 0,31 , КПД 31% .
  • #73
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Абе психопат ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 6 минути )Четири години отговор няма!Защо автомобила тръгва без газ на първа скорост, спейшълисте митичен? За Шипка те скъсахме от бъзик,ти се пъна като пинчер на голям кокал." Само в тази статия съм ти отговорил няколко пъти на този въпрос а психопата продължава да лъже, че четири години не отговарям. И си представя че се бъзика с мен като застане на главната и си събуе гaщите, при което се вижда че гащите му са ***. През цялото време си мисли, че всички се смеят на мен.
  • #72
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Ново перпето мобиле ( преди 3 месеца )
    Пак инженерът питам, за да ускориш определена маса до 10 км в час какво ти е необходимо? Мощност или енергия? Това което ти е необходимо в киловати, киловат часа или в киловат часа за час се измерва?
  • #71
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 68 ( преди 3 месеца )
    Като абсолютно необразован *** питам високо образования инженер, къде отиват загубите на триeнe на двигателя, които се компенсират с онези 9 kW мощност на празен ход след като тръгнеш да потегляш? Увеличават ли се? Намаляват ли? Или по вашата физика напълно изчезват и не влизат в сметките? С увеличение на оборотите тези 9 kW увеличават ли се или намаляват и откъде идва енергията за тях?