IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 
Samsung батерии


„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

 
Samsung батерии 


Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г. 
 
 

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Е Рифтър тежи 1690 кг с батерия 50 квтч и пробег 200 км.Ако му сложиш 100 квтч батерия ще тежи 2 тона и пробега ще е 400 км.Дизелов Рифтър тежи 1430 кг и пробег от 1000 км е без проблем.
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до #7 ( преди 3 месеца )
    Плътност от 500 Вата/кг, значи че батерия 70 квч ще тежи само 140 кг. И отделно електрическия двигател тежи няколко пъти по-малко от двг, и да не стане така че електричките да станат по-леки от двг-тата след няколко години.
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Дори високото КПД на електромобила до 70% (батерия 90%,електромотор 95%, инвертор 85%,КПД на трансмисията 90%) не може да компенсира калпавата батерия.Автомобил с ДВГ въпреки ниското КПД от 30%,не можеш да го биеш заради високата енергийна плътност на петролните горива.
  • #7
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Твърдя,че моят резервоар тежи 50 кг, което е 10 пъти по малко от 500 кг батерия.Мъкненето на 10 пъти по тежък енергоизточник,който има 20-30 пъти по малка енергийна плътност,обезсмисля електромобила.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Компании като QuantumScape, Samsung и CATL изпращат работещи образци на реални клиенти. Тойотка изпраща неработещи обещания на нереално глупавите си фенчета.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До инженера ( преди 3 месеца )
    Да не твърдиш, че горивото само предава мощността на 15 л на 100, която е 150 kW с 30 км в час от резервоара директно на колелата и няма нужда да смяташ теглото на останалите агрегати? Батерията на тесла модел три тежи около 500 кг за 80kWh - 160 ватчаса за килограм. С твърдотелна батерия щеше да тежи 160 кг. Плюс още 50 кг двигател и трансмисия. Колко ти тежи двигателя и трансмисията, заедно с изпускателната система? Да не се окаже повече дори да изключим резервоара?
  • #4
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    По показателя енергийна плътност нищо не може да бие петролните горива.Бензинът има енергийна плътност 11800 Втч/кг.Тези ви ОБЕЩАВАТ батерии с 500 Втч/кг,над 20 пъти по малко.Дори по доброто 70% кпд на електромобилите,не компенсира калпавата батерия.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Докато останалите търсят светия граал на батериите и разчитат на революционни открития като например Toyota, която още 2008 година обеща няколко стотин километра пробег само за 30-40 минути зареждане със своите твърдотелни батерии които ще започне да произвежда след две-три години, то китайците разчитаха на добрата стара еволюция. Бавно с малки стъпки развиха най-евтината технология - желязофосфатните батерии и задминаха обещанията на твърдотелните и вдигнаха летвата на много по-ниска цена.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Но както пише първите години ще е само за модели за по над 100К евро
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еей ще изпреварят Тойота :D