fallback

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 

„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

   

Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г.     

fallback
  • #40
    До турбо ( преди 3 месеца )
    "Турбо ( преди 14 минути )Баничарката изразходва около 4 квт, 4/0,3 =12 квт при движение с 40 км/ч ,за 100 км се получава 2,5 л/100.Сега разбра ли защо Теслата е перпетуум мобиле,..." Обикновено твоите резултати при сметките са перпето мобиле, след като всичките ти сметки са такива. При 4 киловата на гумите, при 30% КПД се нуждаеш от 13,33 киловата входяща мощност. За 26 часа работа - 346,6kWh 34,66л дизел/10,78= 3,2l/100км дали не получаваш перпето мобиле при 2 -2,5л/100
  • #39
    До 37 ( преди 3 месеца )
    А колко киловат часа са за минута няма ли да сметнеш? За секунда? За денонощие? За един работен ден? Каква е практическата стойност на това да сметнеш колко енергия е изразходвана за един час? Къде ще ползваш този резултат И какво ще смяташ с него? Дай пример? Аз съм ти дал пример за какво служи мощността като съм ползвал резултата за следващи сметки. По всички физични закони, като разделиш киловат часа на часове, получаваш киловати. Дай пример за нещо различно? Пробвай с Уикипедия ако искаш?
  • #38
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Извинявай че съм те подценил и те нарекох само грамотен инженер. Трябваше да добавя и гениален математик. Освен че обърна всички физични закони с хастара наобратно и пренаписа цялата физика, сега се захвана и с математиката защото не ти харесва И започна да я пренаписваш и нея! "4/0,3 =12 квт" гениално откритие! Браво! В нашата реалност са 13,3 Кога да очакваме да станеш нобелов лауреат за това откритие? Продължаваме нататък 26 ч по 1,2 л поне според мен са 31,2л /10,78 = 2,89л/100
  • #37
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Тротинетка,за 98 квтч изразходвани при цялото пътуване,колко е разхода на енергия за един час време?!?Пак изчисляваш по физиката на свети Илюзион.И от мен имаш още един минус.
  • #36
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Баничарката изразходва около 4 квт, 4/0,3 =12 квт при движение с 40 км/ч ,за 100 км се получава 2,5 л/100.Сега разбра ли защо Теслата е перпетуум мобиле,два пъти по тежка кола трябва да има доста повече от 3,67 квт,от една баничарка с 4 квт.Комън рейл дизел е с 50% КПД,при ниско натоварване е по малко, затова смятам с 30% КПД.Приятна вечер, Тесльо.
  • #35
    Все пак ( преди 3 месеца )
    За тебе очевидно съм неграмотен инженер"Турбо ( преди 1 час )Грамотен инженер ще ме разбере без сметки.За моята баничарка се получава около 4 квт,смятам на ум без калкулатор. " Ще те помоля ти като си по грамотен от мен, да сметнеш колко ще ти е разхода при 4 киловата на колелата и 30% КПД, че аз от неграмотност не мога да го докарам между 2 и 2,5. Нека науча нещо и от тебе най-накрая, да се ограмотя малко, да не стоя такъв неграмотен.
  • #34
    До турбо ( преди 3 месеца )
    Добре дай нататък! Посочи ми грешките и дай правилните резултати, ако намериш грешка? Щом казваш че като разделим енергията на времето получаваме пак енергия, кой съм аз че да споря?
  • #33
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Ти още мислиш,че антиелектрика е един човек.Слагам ти втори минус.Енергията е извършената работа за единица време.Електродвигателя(ДВГ) с мощност в киловати извършва работа и изразходва енергия в квтч.Теслата изразходва 3,67 квтч с 40км/ч за 1 час и 98 квтч за пътуването.
  • #32
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сам каза, че автомобилът ти е по-лек и има нужда от по-малко енергия отколкото теслата за движение със същата скорост, но ще приема лошия сценарий, че се нуждаеш от същите 2,64kW мощност на колелата, което е при 30% КПД означава, че се нуждаеш от 2,64/0,3=8,8kW входяща мощност за движение с тази скорост. Това на теория са 0,88л/ч и съответно 0,88х26= 22,88 литра за 1078км - 22,88/10,78 - 2,13л/100км. Можеш ли сам да се сетиш, защо това Е ПОРЕДНОТО перпето мобиле?
  • #31
    Ясно ( преди 3 месеца )
    Ще те броим към онези които не отговарят на въпроси, когато не им отърва. След малко като сметна, ще кажеш че си сметнал същото но аз съм те изпреварил. Този цирк сме го играли и няма да чакам две седмици да ми играеш стара пиеска. Вие достойнство така или иначе нямате за да ви го пазя и да ви оставя полезен ход да излезе от ситуацията.
fallback
Последни