fallback

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 

„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

   

Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г.     

fallback
  • #60
    Гост ( преди 3 месеца )
    Проста физика, за умни хора.Съпротивление при търкаляне Fт=Gr.m.g. При еднакви гуми коефициент Gr е един и същ. g=9,81.Разликата идва само от масата на електрокара и автомобила.
  • #59
    Нова физика ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 1 минута )Разходът на равно не се променя,няма да се промени щом не пипаш газта."Има два варианта ако не пипаш газта а се промени наклона, в единия случай ще паднат или ще се качат оборотите и разхода евентуално може да се запази, А в другия случай примерно ако си на минимални обороти и не могат да падат повече, компютърът ще подаде газ и ще вдигне разхода, дори да не пипаш газта. На круиз контрол, оборотите и скоростта ще са константа, но разходът се променя в широки граници
  • #58
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 2 минути ).Нашият спейшълист още смята че 2,5 т кола ще има по ниско съпротивление при търкаляне на колелата,от 1,4 т баничарка.Физик и математик та дрънка." Аз не смятам. Аз виждам фактите. Вие сте по сметките, които да отричат фактите. Същите факти които самите вие сте дали. Примерно дали сте измерени 45 kW входяща мощност като начално условие за изкачване на Шипка, и след две седмици сметки доказвате че изходящата е 50 kW. Аз без смятане ви казах, че грешите още в началото.
  • #57
    Гост ( преди 3 месеца )
    Разходът на равно не се променя,няма да се промени щом не пипаш газта.Нещо друго има,но това не се учи в спортното училище.Ще чакам да видя какво ще измислиш,нещо като еластичен колянов вал и еластичното стъкло за пружини, стоманата от Желязна руда с високо съдържание на въглерод.
  • #56
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Старата тактика, да пишеш с много никове, за да пазиш достойнството поне на един който накрая да излезе да ми натрие носа със собствените ми изводи сякаш са негови. Този цирк сме го играли. Може и да си пишеш и с Ник турбо
  • #55
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 3 минути )Не очаквай от адреналинката електричка да ти отговори,защо автомобила тръгва на първа без газ.....Само някой мислещ инженер завършил ДВГ ще ти каже, защото и в учебниците по ДВГ не го пише." Колко пъти да ти обяснявам, че акъл насила не се дава и ти си живото доказателство. Не стига че с години не си разбрал в училище, но дори след 10 отговора на този въпрос още не си запомнил причината - оборотите се запазват, защото компютъра подава/отнема газ и променя разхода
  • #54
    Гост ( преди 3 месеца )
    За тротинетка физичните закони са като врата в полето.Нашият спейшълист още смята че 2,5 т кола ще има по ниско съпротивление при търкаляне на колелата,от 1,4 т баничарка.Физик и математик та дрънка.
  • #53
    До турбо ( преди 3 месеца )
    Ето че гост пък сабу гaщите, да си покажем мръсното бельо за да му обърне някой внимание, но докато си размазваше мръсотията от бельото по тялото, ми даде идея да ти обясня нагледно Какво е то въртящ момент, Как влияе на разхода и има ли то почва в главите на антиелектриците. По подразбиране говорих, че при потегляне на равно, дори да запазиш оборотите, разходът Ще се вдигне от 0,9 литра на час плюс допълнителната енергия за движение. при потегляне на наклон обаче, разходът ще падне под 0,9 л/ч
  • #52
    Гост ( преди 3 месеца )
    Не очаквай от адреналинката електричка да ти отговори,защо автомобила тръгва на първа без газ.В Ютуб Дани не казва нищо,от бри4ка също,в Уикипедия нищо не пише.Само някой мислещ инженер завършил ДВГ ще ти каже, защото и в учебниците по ДВГ не го пише.
  • #51
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Чета и не вярвам на ушите си ;) Тесла, Тойота КАТЛ и Самсунг трябва да си затворят развойните центрове и да наемат 2-3 *** ИнДжЕнера от Бг и готово. 2000 км пробег и зареждане 1 секунда
fallback
Последни