fallback

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 

„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

   

Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г.     

fallback
  • #70
    Гост ( преди 3 месеца )
    Четири години отговор няма!Защо автомобила тръгва без газ на първа скорост, спейшълисте митичен? За Шипка те скъсахме от бъзик,ти се пъна като пинчер на голям кокал.
  • #69
    До 64 ( преди 3 месеца )
    Дежавю. Същите сметки ги правихте и за Шипка и изкарахте 50 kW на колелата от 45 kW входяща мощност от горивото. 111% КПД от резервоара до колелата и около 130% КПД до вала на двигателя. Като гледам продължаваш в същия дух. Измерени 9 kW загуби на *** в двигателя към които добавяш 4,07 съпротивление на колелата, на които слагаме 10% загуби в трансмисията 0,4 . В крайна сметка СМЯТАШ 13,5кW изходяща мощност от измерени 10 kW входящи. До тук 135% КПД. Шесто за последното денонощие. Продължавай
  • #68
    Гост ( преди 3 месеца )
    За да елиминираме фурнаджийската лопата,експеримента го правим с обикновен дизелов автомобил, на който се подава газ от ГНП с жило.Как автомобила тръгва без газ на първа скорост, спейшълисте митичен?
  • #67
    Гост ( преди 3 месеца )
    Партнер. Fт=0,015.1430.9,81=210,4 N Мт=210,4.11,1=2,335 квт. Fв=1,19.0,3.3,34.11,1.11,1 :2=75,56 NMв=75,5.11,1=0,815 квт. Общо 2,335+0,815= 3,15 квт. Нямало как по тесларската физика Партнера да има 4 квт,аз теоретично ти ги изкарах 3,15 квт.Други въпроси.
  • #66
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да се върнем на математиката. Намери ли грешка в моите сметки? Посочи ми я? Намери ли някой верен резултат в сметките на турбо? Самозваня и титли най-велики инженер в света, не оправдават това че не знаете коя формула да ползвате, а дори когато знаете, не можете да разделите 4 на 0,3 и да получите верен резултат! Така и никой от вас не ми обясни коя физична величина се измерва в kWh/h това не го пише нито в учебниците нито в Уикипедия. Очевидно е било само в учебника писан от професор Радев.
  • #65
    Не наравно ( преди 3 месеца )
    Виждам че наклоните ти бъркат в здравето и бягаш от тях като дявол от тамян, защото ти объркват и опорните точки. Хайде да си поговорим за наклони тогава. Ако автомобилът спуска наклон, при който на неутрална автомобила поддържа 40 км в час, разходът на гориво ще е 0,9 л на час. Ако наклона е по-малък и автомобилът поддържа само 20 км в час, разходът Ще се вдигне. Ако наклонът е по-голям и поддържа 50 км в час, разходът ще е под 0,9 литра на час без това да е перпето мобиле като вашите
  • #64
    Гост ( преди 3 месеца )
    Проста физика за умни хора.Тесла търкаляне Fт=0,015.2200.9,81=323.73 N Mт= 323,73.11,1=3,593квт . От въздуха Fв= 1,19.0,21.2,83.11,1.11,1 :2=43.56N. Мв=43,56.11,1=0,483 квт. Общо М= 3,593+0,483=4,07 квт.Това е само от търкаляне и въздуха.От изкачване на наклоните се добавят още.
  • #63
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 25 минути )Адреналинката електричка,на компютъра се подава сигнал чрез газта.Компютъра не променя нищо без да му се каже.На равен път,на равен път,на равен път,а дано го прочетеш" разбира се, че компютъра променя много неща всяка мили секунда, за да поддържа точно оборотите на празен ход. Като промениш натоварването, независимо дали ще включиш фаровете, климатика, вентилатора или ще отпуснеш съединителя на първа, компютъра ще подаде повече гориво за да запази оборотите.
  • #62
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 6 минути )Проста физика, за умни хора." Пак задаваш отговори. Ето че съм се наричаш НЕумен, щом за четвърта година с този пример, още не си разбрал че твърдя, че сметките ви са грешни и няма как баничарката да има толкова високо съпротивление при търкаляне при 40 км в час. Изчислените от вас 4kW при измерен разход 10 kW от горивото и 9 kW за преодоляване на триенето в двигателя, доказват че имате грешки в изчисленията, които са мнение, а измереното е факт. Мнението или фактите?
  • #61
    Гост ( преди 3 месеца )
    Адреналинката електричка,на компютъра се подава сигнал чрез газта.Компютъра не променя нищо без да му се каже.На равен път,на равен път,на равен път,а дано го прочетеш.Нещо друго е,но липсата на технически знания и липсата на мислене не ти позволяват да се сетиш.
fallback
Последни