fallback

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 

„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

   

Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г.     

fallback
  • #49
    Гост ( преди 1 месец )
    Турбо, нашия приятел е завършил теслалогия и е карал магистратура по тесларастика.Теслата се е движила от т.А с 2000 м надморска височина до т.В с 0 м надморска височина.В точка В пристига с пълна батерия,заредена при спускането.Теслата е обута с гуми разработени лично от Мъск,движи се без съпротивление по метода теслиране(нещо като Марсианска левитация).Боядисана е със специална боя от марсиански буби и има нулево съпротивление.
  • #48
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Турбо ( преди 1 час )Разходът на празен ход се мери в литри/час.Самия факт,че трябва да ти го обяснявам ме обижда.....Запетайкаджия си ти,обърнал съм реда на цифрите.4/12=0,3." Поредното крадеца вика дръжте крадеца" в едното мнение се заяжда за запетайките, А в следващото ме обвинява че съм запетайкаджия. Обаче има една основна разлика - моя лапсус л/100 вместо л/ч , по никакъв начин не са довели до грешки в сметките за разлика от твоите при които няма един верен резултат.
  • #47
    4 бр. Перпетууммобил ( преди 1 месец )
    "Още чакам отговора,защо на първа скорост автомобила тръгва без да подаваш газ,въпреки твърдението ти за 0 квт на изхода.Не търси Уикипедия,там отговор няма да намериш."Четвърто перпетууммобиле за 24 часа. За отричане на физичните закони изгубих бройката. Откъде ще дойде допълнителната енергия за движение, ако не от повишаване на разходът на гориво? Ако не се повиши е перпетомобиле. А се повишава, защото променяш въртящия момент - законите на Нютон, които ги пише в Уикипедия, като проверих п ...
  • #46
    Турбо ( преди 1 месец )
    Теслата е с 1 тон по тежка.Няма как съпротивлението при движение да е по малко от това на по лекия автомобил,при равни други условия.С 40 км/ч с какви обороти работи двигателя на 5та скорост?Почти на празен ход.При 0,9 л/ч и 40 км/ч за 2,5 часа се получава 2,25л/100.Аз измерих малко повече 2,5 л/100.Още чакам отговора,защо на първа скорост автомобила тръгва без да подаваш газ,въпреки твърдението ти за 0 квт на изхода.Не търси Уикипедия,там отговор няма да намериш.
  • #45
    Турбо ( преди 1 месец )
    Запетайкаджия си ти,обърнал съм реда на цифрите.4/12=0,3.
  • #44
    Турбо ( преди 1 месец )
    Разходът на празен ход се мери в литри/час.Самия факт,че трябва да ти го обяснявам ме обижда.
  • #43
    анонимен ( преди 1 месец )
    С толкова статии за технология която ще видим, не са били от времето на графена.
  • #42
    РУК ( преди 1 месец )
    "поради високите производствени разходи" - да се чете "първо ще отупаме чувала с големите кинти,после ще пуснем на малките мишки.При доказана и чакана технология,високите производствени разходи се тушират с производствени обеми.Още повече,че за твърдотелните батерии не са нужни толкова много редки метали.Но разбира се е много по на далавера 2-3години да продаваш на 10 пъти по високи цени.Защото както се вижда,балами за скъпи електрички още бол.Включително и моя мислост до скоро.
  • #41
    До турбо ( преди 1 месец )
    Ако беше грамотния инженер за който се пишеш, а дори да си среднограмотен шофьор с елементарни знания, щеше да знаеш че разходът на място на празен ход е 0,9 л на 100. Ако не го знаеше можеше да си го запомнил от толкова много повторения. Дори баничарката да се е возила на пътна помощ с работещ двигател за тези 1078 км и 26 часа, щеше да изразходи 23,4 литра, към които трябва да добавиш и разходът за движение. Ти изкара комбиниран разход 22,6 литра при 2/100 - трето перпетомобиле за днес
  • #40
    До турбо ( преди 1 месец )
    "Турбо ( преди 14 минути )Баничарката изразходва около 4 квт, 4/0,3 =12 квт при движение с 40 км/ч ,за 100 км се получава 2,5 л/100.Сега разбра ли защо Теслата е перпетуум мобиле,..." Обикновено твоите резултати при сметките са перпето мобиле, след като всичките ти сметки са такива. При 4 киловата на гумите, при 30% КПД се нуждаеш от 13,33 киловата входяща мощност. За 26 часа работа - 346,6kWh 34,66л дизел/10,78= 3,2l/100км дали не получаваш перпето мобиле при 2 -2,5л/100
fallback
Последни