fallback

Samsung: Пускаме невиждани батерии до 2 години

Корейците обещават пробег от почти 1000 км и зареждане за 9 минути

В надпреварата за производство на твърдотелни батерии, които трябва да помогнат значително за развитието на електрически автомобили, Samsung изглежда е взела значителна преднина. На изложение в Сеул мултинационалната компания потвърди, че нейните нови разработки гарантират автономност от малко под 1000 км и могат да бъдат презаредени от 10% до 80% само за девет минути!

 

„Наскоро предоставихме проби на клиенти и получаваме много положителни отзиви“, каза говорител. Тези батерии достигат енергийна плътност от 500 Wh/kg, доста над най-добрите образци, предлагани в момента на пазара, и са сертифицирани да издържат поне 20 години“. От Samsung не крият, че поради високите производствени разходи първоначално те ще бъдат запазени за "супер премиум" сегмента на автомобилния пазар.

Трябва да се помни, че батерии като тези на Samsung използват твърд електролит вместо тече - както при традиционните литиево-йонни батерии. Решението увеличава енергийната плътност, позволявайки да се съхраняват повече киловатчаса в същото пространство. Освен това твърдият електролит решава значителните проблеми с безопасността, свързани със запалимостта на течните разтвори.

   

Samsung далеч не са сами в това поле. Китайските компании, по-специално Nio (в сътрудничество с WeLion), Catl и Byd са най-близо до официалното представяне на подобни батерии. Дори в Съединените щати големи компании като QuantumScape, Factorial и Solid Power отбелязват голям напредък, докато Европа се опитва да настигне проекта Spinmate, в който Comau също участва. И накрая, Toyota обяви, че ще пусне първите си твърдотелни батерии на пазара до 2027 г.: една година преди конкурентите VW и Nissan.

И докато при останалите всички постижения засега са само на хартия, в Samsung са убедени, че ще успеят в това технологично предизвикателство на много високо ниво до 2026 г.     

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    Т. Е. някъде около 2030 щи има електрички с нормален пробег и време за зареждане в масовият сегмент. Дотогава ще си караме динозаврите ....
  • #18
    До антиелектриците ( преди 1 месец )
    Понеже абсолютно всички сте инженери по ДВГ, може да се чувствате свободни да сметнете Какво е КПД на баничарката на Турбо при разход 2,5 на 100 и Колко трябва да е разхода при 30% КПД дори да е от резервоара до колелата, с включени всички загуби за по-лесно смятане. Смята се за минута - отнема по-малко време от оправданията защо не сте го сметнали.
  • #17
    До турбо ( преди 1 месец )
    Този път ще те помоля ако не можеш да сметнеш да кажеш Не мога да сметна, за да ти го сметна аз. Не ми се разтягат локуми пак няколко седмици. След толкова уроци за мощност и енергия на горивата, се надявам да докажеш, че вече си ги научил и да ме изненадаш.
  • #16
    До турбо ( преди 1 месец )
    Как пък не ти омръзна да даваш за пример това недоразумение Рифтър, на което на платформа за ДВГ са напхали батерии където могат и са сложили скопен двигател и смотани батерии, с които можеш да се пенсионираш докато се заредят? Като гледам разликата, дори след като са разкарали дизелов двигател и трансмисия, тежи 260 кг повече, което означава че само батерията Е поне 400 кг. 50kWh твърдотелна батерия тежи 100 кг. Ще стане по-лек от дизеловия Рифтер с празен резервоар.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не се плаши, Мите. И без това никой не те чете, така че пиши с какъвто си искаш псевдоним.
  • #14
    Турбо ( преди 1 месец )
    Оная Тесла,която се движила с 40км/ч? С такава скорост Партнера ми дава разход от 2-2,5 л/100 и ще изкарам над 2000 км с едно зареждане.
  • #13
    Да се чете ( преди 1 месец )
    11 коментар го писах аз. Да се чете "до турбо". За толкова години как не се научихте да разчете една графика efficiency map, на който и да е автомобил с ДВГ, за да видите че над 30% КПД може да се получи при точно определени обороти и с точно определено натоварване на коляновия вал - много тесен диапазон на въртящия момент. При ниско натоварване за поддържане на ниска скорост или при градско шофиране, КПД на ДВГ е плачевно и клони към 10% преди загубите от трансмисията.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пак ли!?
  • #11
    Турбо ( преди 1 месец )
    Поне на тебе не ти ли омръзна да се излагаш с тези 30% КПД от резервоара до гумите? Колко пъти да ти давам пример с онази Тесла 700 коня, която за 26 часа измина 1078 км С помощта на 98kWh, които се равняват на 9,8 литра дизел? Ако ти се движеше с над тон по-леката баничарка , която има 8 пъти по-малка мощност на двигателя заедно с Теслата, колко гориво щеше да изхарчиш? Хайде докажи, че си инженер, сметни колко мощност или енергия са достигнали до колелата на Теслата при 70% КПД. Можеш ли?
  • #10
    Турбо ( преди 1 месец )
    Е Рифтър тежи 1690 кг с батерия 50 квтч и пробег 200 км.Ако му сложиш 100 квтч батерия ще тежи 2 тона и пробега ще е 400 км.Дизелов Рифтър тежи 1430 кг и пробег от 1000 км е без проблем.
fallback
Последни