IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай изпревари Япония по износ на автомобили

Електрическите коли са изненадващо нисък процент, бумът се обяснява с руския пазар

Допреди няколко години китайските производители бяха концентрирани предимно нвърхувътрешния пазар. Отдавна не е така! През 2023 г. в други страни бяха продадени 5,22 милиона автомобила срещу 5,27 милиона в Япония, която винаги е доминирала в тази област.
 
 

Китайски коли


Но през 2024-а вероятно ще има историческото изпреварване, поне така сочат числата.  От януари до юни  китайските производители успяха да изнесат 2,79 милиона превозни средства (2,34 леки и 450 000 търговски). Това означава 31%  увеличение в сравнение със същия период на предходната година. Ако тази възходяща тенденция се потвърди през оставащите шест месеца, Китай може да затвори годината с над 5,58 милиона изнесени автомобила. Резултатът идва благодарение и на руския пазар, който беше изоставен от повечето производители. Така се оказа лесна плячка за китайците.

Как са цифрите при лидера или поне доскорошен такъв? Данните от Японската асоциация на производителите на автомобили показват, че през първите шест месеца на 2024 г. общият износ на превозни средства е достигнал 2,02 милиона (1,83 милиона коли и 187 000 търговски). Или намаление от 0,3% в сравнение с предходната година.
 
 
китайски коли, пристанище, Янтай


Повече от нарастващия китайски износ обаче има друг факт, който трябва да тревожи европейските производители. А именно типът автомобили. Електрическите или електрифицираните са 605 000 бройки. Тези с ДВГ удрят 2,19 милиона единици.

Най-големите износители по марки са Chery (532 000), SAIC (собственик на марката MG) с 439 000, Changan с 285 000,  Geely с 242 000 и BYD - 207 000 автомобила през първото полугодие.
 
 

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Cpeднaтa paбoтнa зaплaтa в Япoния ce e пoвишилa c 1,3% пpeз изтe
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Лесно е с нископлатен робски труд и безгранични стимули от китайската комунистическа партия.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ха, ха, як комплекс за малоценност при китайците. Подобно на индийците, които миналата година се хвалеха, че най-после имали по-голям номинален БВП от колонизаторите им ВБ. Разликите в населението и територията явно нямат значение. Също така, вчера имаше статия за най-продаваните модели в света и там нямаше нито един китаец, а японците бяха бая. Да не се окаже, че данните за китайския износ идват от самите китайци и единственото вярно нещо в тях да е датата?
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Японските продажби в САЩ са произведени в местни заводи. Износът от Япония обслужва основно азиатските пазари, като най-големите са Тайланд, Австралия и Виетнам. На тези пазари продажбите на японските марки в момента са в свободно падане, заемани от китайски модели, много от тях електромобили. Както каза колегата, японците предлагат допотопни технологии на учудващо високи цени. Беше въпрос на време някой да предложи по-добър продукт. Ако не бяха китайците, щяха да са виетнамците или индийците
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Има една малка разлика обаче - изнесените японски автомобили са основно по пътищата, изнесените китайски автомобили - гният по пристанищата.....
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Нормално на всеки е ясноюче хибридите на японците НЕ са бъдещето а електричките.Хибрида намалява дела на двг и става нерентабилно да правиш 3, 4 цилиндрови двигатели за хибриди. Дъщото важи и за немците огромният дял от продажбите им преди се дължаха на дизела който дърпаше и продажбите на ве 8 и ве 12 моделите им като последните имат малък дял от продадените коли.С края на дизела рентабилността на производството на двг ще падне. Затова немците толкова драпат да го връщат.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Те и сега продължават да разчитат на САЩ. Но да видим какво им е приготвил Тръмп, който ще гледа да защити американския бизнес. Особено като станаха приятелчета с доскорошния си враг Илон Мъск.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Японците разчитаха на алтавите американци.
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Това ли е новата опорна точка? А каква ли е причината за намаляващия японски износ? Дали не е именно увеличаващият се китайски? Японците си въобразяваха, че могат до безкрай да разчитат на пазарите в третия свят, продавайки им евтини нискотехнологични автомобили, произвеждане на морално остарели поточни линии. Разликата е, че китайците за същата или по-ниска цена вече им предлагат съвременни автомобили.
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разликата май се свежда до това, че едните и ги продават, другите по сокро може да залежават тук там по света..