IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW предупреди ЕС да не изоставя автомобилите с ДВГ

Оливер Ципсе отново критикува и митата срещу електрически коли от Китай

BMW представи финансовите си резултати за първата половина на 2024 г. Консолидираната печалба на концерна преди данъци възлиза на около 3,9 милиарда евро, което съответства на марж от 10,5%. През първата половина на годината глобалните продажби на BMW Group остават на нивото от предходната година.


BMW X3


Марката BMW расте в световен мащаб с 2,3%, или 6,2%, ако изключим китайския пазар. Двигателите на глобалния растеж са изцяло електрическите превозни средства и моделите в премиум сегмента, като и двата отбелязаха двуцифрен ръст.

Добрите резултати обаче не спряха шефа на BMW - Оливър Ципсе, който се възползва от представянето на цифрите, за да отправи някои забележки към ЕС. Той беше категоричен, че медийният шум около предстоящата забрана на ДВГ в Европа не е добра стратегия, тъй като емоциите и нервността не са и никога не са били добри съветници.

„Най-ефективният принос за опазването на климата е този, който правим днес. С други думи, всеки тон CO2, който спестяваме днес, а не само в бъдеще. Това също означава изискване и насърчаване на използването на горива с ниско съдържание на CO2, като например е-fuels (електронни горива), E25 или HVO100 възможно най-бързо и в голям мащаб", категоричен е Ципсе.

Според главния изпълнителен директор, тези горива незабавно биха подобрили CO2 баланса на съществуващия автопарк от повече от 250 милиона превозни средства в ЕС.

„В момента виждаме преди всичко риска от това електронните горива да бъдат използвани в политическия дебат за забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Всичко това показва, че в момента Европейската комисия търси фалшиво решение, в което забраната за двигатели с вътрешно горене е облекчена чрез предполагаемо отваряне към електронните горива", допълни шефът на BMW.


Оливер Ципсе


Според Ципсе, ако комисията не ускори развитието на горивата с ниско съдържание на CO2 и не направи използването им практично, това би било равносилно на умишлена забрана на превозните средства с вътрешно горене „по втория начин“.

„Ние продължаваме да вярваме, че категоричната забрана на технологията с ДВГ е грешка. И ние публично защитаваме нашите високоефективни двигатели и plug-in хибридна технология, като тази, използвана в новото ни BMW X3, например“, каза още Ципсе.

Шефът на BMW коментира и вероятните наказателни мита върху вноса на китайски автомобили, което е разбираемо, като вземете предвид, че BMW iX3 и новото електрическо Mini се произвеждат в Китай.

„Въвеждането на допълнителни вносни мита, каквито временно наложи ЕС, води до задънена улица. Подобна мярка не засилва конкурентоспособността на европейските производители, а напротив. Тарифите на ЕС върху BEV от Китай засягат европейските производители като BMW Group, които също произвеждат в Китай за европейския пазар. Освен това допълнителните мита ограничават доставките на електрически автомобили за европейски клиенти. Това може да доведе до забавяне декарбонизация в транспортния сектор", каза Ципсе.

Той беше категоричен, че „мерките винаги провокират контрамерки“. В този контекст прилагането на Зелената сделка в Европа също зависи от суровините и технологиите, особено от Китай.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До психопата ( преди 4 месеца )
    Не ми извъртай думите! Напълно възможно е електронните горивата поевтинеят. Това със сигурност ще стане. Ще стане когато са затворени и последните въглищни централи, енергията се произвежда само от възобновяеми източници без никакво горене. Тогава ще има достатъчно батерии за съхранение на енергия и далекопроводи. 99% от автомобилния парк ще е електрически. Чак тогава когато електрическата енергия е практически безплатна и излишна, може да поевтинеят електронните горива. Но за какво ще служат?
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Еее, Мите, значи батериите може да ги чакаме да поевтинеят и това поевтняване е сигурно като изгрева и залеза на Слънцето, обаче е-горивата също толкова сигурно нямат шанс да бъдат рационализирани и да станат приложими? Хубаво е, че имаш стандарти, а още по-хубаво е, че тези ти стандарти са двойни.
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Да осигуриш горива които намалят въглеродния отпечатък,вредните емисии на СЪЩЕСТВУВАЩИЯ автопарк е много по смислено от насилствена подмяна на целия автопарк!" Колко трябва да си умен за да желаеш от все сърце да те задължат да ползваш 10 пъти по-скъпи горива, които в обозримо бъдеще никой не допуска че биха станали само пет пъти с по-скъпи от сегашните в рамките на следващите 20-30 години. Това ли ти е решението на съществуващ днес проблем? Грета бледне пред тебе еколога.
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До РУК ( преди 4 месеца )
    А на тебе колко пъти да ти си обяснява, че политиците и насилствено не успяха да наложат водорода няколко десетилетия вече, умишлено спъвайки електромобилите и дори унищожавайки първите смислени екземпляри на general motors, насилствено иззети от доволните клиенти. Синтетичните горива се произвеждат от водород плюс извлечен от атмосферата въглероден диоксид. Ако в момента водородът не се е наложил, защото 100 км излизат около 50 лв, добавих към тези 50 лв и още 50 лв за въглеродния диоксид
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 4 месеца )
    Ако всеки се отказваше от развитие на технология защото в момента е по-скъпа от нещо, все още щеше да се возиш на волска каручка и най-бързото превозно средство да е римска колесница!
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Q ( преди 4 месеца )
    Как пък никой да не се сети. Прави си е-гориво и си свиркай. Дали пък щото е 3 до 4 пъти по-скъпо от сегашното. А и иска много ток за производството му; пък той поскъпва всеки ден.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 4 месеца )
    На манекена на Дънинг Крюгер електрическата латерна,няма смисъл да се обяснява на функционално и технически неграмотен теслар.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Q ( преди 4 месеца )
    Прав е човека, щом имате пари за БМВ ще имате и за е-горива. Някъде от 8-10 лева литъра.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 4 месеца )
    Като чроизвеждат в Китай за нашия пазар и им наложат допълнителни мита е ясно зящо реве, да са мислили на времето ...
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    100 000 го обясних,най-вече на говорителя на синода на псевдоелектриците - синтетичните горива решават проблеми веднага!Технологията я има,политиците пречат на развитието и!Да осигуриш горива които намалят въглеродния отпечатък,вредните емисии на СЪЩЕСТВУВАЩИЯ автопарк е много по смислено от насилствена подмяна на целия автопарк!Горивната независимост е бонус,но не малък.Но на зависими политици и захлюпени псевдоелектрици няма как да се набие акъл в главата!