IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW предупреди ЕС да не изоставя автомобилите с ДВГ

Оливер Ципсе отново критикува и митата срещу електрически коли от Китай

BMW представи финансовите си резултати за първата половина на 2024 г. Консолидираната печалба на концерна преди данъци възлиза на около 3,9 милиарда евро, което съответства на марж от 10,5%. През първата половина на годината глобалните продажби на BMW Group остават на нивото от предходната година.


BMW X3


Марката BMW расте в световен мащаб с 2,3%, или 6,2%, ако изключим китайския пазар. Двигателите на глобалния растеж са изцяло електрическите превозни средства и моделите в премиум сегмента, като и двата отбелязаха двуцифрен ръст.

Добрите резултати обаче не спряха шефа на BMW - Оливър Ципсе, който се възползва от представянето на цифрите, за да отправи някои забележки към ЕС. Той беше категоричен, че медийният шум около предстоящата забрана на ДВГ в Европа не е добра стратегия, тъй като емоциите и нервността не са и никога не са били добри съветници.

„Най-ефективният принос за опазването на климата е този, който правим днес. С други думи, всеки тон CO2, който спестяваме днес, а не само в бъдеще. Това също означава изискване и насърчаване на използването на горива с ниско съдържание на CO2, като например е-fuels (електронни горива), E25 или HVO100 възможно най-бързо и в голям мащаб", категоричен е Ципсе.

Според главния изпълнителен директор, тези горива незабавно биха подобрили CO2 баланса на съществуващия автопарк от повече от 250 милиона превозни средства в ЕС.

„В момента виждаме преди всичко риска от това електронните горива да бъдат използвани в политическия дебат за забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Всичко това показва, че в момента Европейската комисия търси фалшиво решение, в което забраната за двигатели с вътрешно горене е облекчена чрез предполагаемо отваряне към електронните горива", допълни шефът на BMW.


Оливер Ципсе


Според Ципсе, ако комисията не ускори развитието на горивата с ниско съдържание на CO2 и не направи използването им практично, това би било равносилно на умишлена забрана на превозните средства с вътрешно горене „по втория начин“.

„Ние продължаваме да вярваме, че категоричната забрана на технологията с ДВГ е грешка. И ние публично защитаваме нашите високоефективни двигатели и plug-in хибридна технология, като тази, използвана в новото ни BMW X3, например“, каза още Ципсе.

Шефът на BMW коментира и вероятните наказателни мита върху вноса на китайски автомобили, което е разбираемо, като вземете предвид, че BMW iX3 и новото електрическо Mini се произвеждат в Китай.

„Въвеждането на допълнителни вносни мита, каквито временно наложи ЕС, води до задънена улица. Подобна мярка не засилва конкурентоспособността на европейските производители, а напротив. Тарифите на ЕС върху BEV от Китай засягат европейските производители като BMW Group, които също произвеждат в Китай за европейския пазар. Освен това допълнителните мита ограничават доставките на електрически автомобили за европейски клиенти. Това може да доведе до забавяне декарбонизация в транспортния сектор", каза Ципсе.

Той беше категоричен, че „мерките винаги провокират контрамерки“. В този контекст прилагането на Зелената сделка в Европа също зависи от суровините и технологиите, особено от Китай.


0 от 500
  • #34
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    До 29.Психопат завинаги.На психопат не може да се помогне.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Психопата нарича всички антиелектрици психопати.Не се усеща, че стой срещу огледалото и вижда себе си.Електроенергията рекордно скъпа, бизнесът се моли за помощ.Да се обадят на тротинетката и да го питат за обещаните нулеви цени от фотоволтаичните панели,щом слънцето пекне.Още една опорка отече в канала.
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Тлупи,днес е 3(трети) август и аз съм още в отпуска.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Друга новина.Рекордни цени на тока от 20 юли 2024 г.Оставям те да броиш колко са седмиците,тъкмо като за твоето ниво математичко теоретичко.5х20% било 100%,математик та дрънка.Август месец слънцето пече,ФЕЦ произвежда над 40% от електроенергията.По теориите на електричко теоретичко,цените трябва да са отрицателни.Да ама не, рекордно високи са.
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всеки път като кажеш някой факт те питам това добре ли е или лошо, защото няма добри и лоши факти. Те са си факти. Какво е решението на високите цени на тока? Първо решение - не го купуваш а си го произвеждаш. Второ решение за евтиният ток по обяд и изключително скъпия вечерно време. Запиши си го с дебели букви и си го подчертай. Всяка вечер тока ще става все по-скъп и по-скъп дори да е на отрицателна цена по обяд. Батериите са решенията на този проблем
  • #29
    0 rate up comment 4 rate down comment
    33-ти път психопат ( преди 1 месец )
    Когато попиташ един психопат как са го пуснали две седмици отпуск през август заради високите цени на тока, веднага се извърта и ти дава новина от 15 юли което според него е август месец и не можеш да спориш. Психопатът се прави че е забравил че от години му говориш, че не може да смята средно аритметично на процент на консумираната от България мощност, защото тя не е константа нито през сезоните, нито в рамките на денонощието и се изменя всеки час и всяка минута. Технически неграмотен психопат
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Рекордни цени на тока.Новина от 15 юли 2024 година.Кой е психопата?
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И да питам антиелектриците, защо никой не коментира последната част от новината? Шефът на BMW е категоричен, че ако толкова държат на декарбонизацията, не трябва да се налагат мита на китайските електромобили. Така най-бързо ще се изчисти въглеродния отпечатък. Това не е ли двоен аршин? Нека оставят пазарът И клиентите да решат дали да карат на скъп ток според антиелектриците, който ще запази цената си и за в бъдеще или на евтини синтетични горива, които ще поевтиняват. Защо пречат политически?
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайде сега да обясниш на останалите, Как се произвежда евтино синтетично гориво със скъп ток? А ако (когато) токът е евтин, че дори безплатен и на отрицателна цена, на кому ще е нужно скъпо синтетично гориво, което дори при калкулация за отрицателна цена на тока след 20 години излиза пет пъти по-скъпо от днешното?
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Поправка ( преди 1 месец )
    Вярваме ти че предишните две седмици бяха август месец.