Дванадесетото поколение на Toyota Corolla вече има зад гърба си цели 6,5 години, така че японската компания вече мисли за неговия наследник. Според последните информации този модел ще притежава една много важно качество, което трябва да му даде голямо предимство на пазара.
Новата Corolla ще поучи модерен дизайн, но най-важната промяна ще бъде в задвижващата система. Моделът ще премине от сегашния самозареждащ се хибрид към plug-in хибридна система, която ще осигури огромна автономност. И за нея ще се използва помощ от чужди компании.
Както е известно, Toyota, съвместно с Mazda и Subaru, разработва цяло семейство нови задвижващи агрегати, като в случая използваният досега 1,8-литровият двигател на Атина ще бъде трансформиран в 1,5-литров блок, който ще се използва както при стандартния хибрид, така и при PHEV.
Бъдещата Corolla, която ще продължи да се продава като седан и комби (Touring Sports), ще има максимална мощност от 100 к.с. във вариант на хибрида, но ще добави турбо, за да достигне 180 к.с. при plug-in хибрида, възползвайки се от технологията за електрификация на китайския BYD. С помощта на неговите мощни батерии новата Corolla ще постигне максимален пробег до 2100 км с пълен резервоар и заредена батерия.
В Toyota са убедени, че подобни показатели ще помогнат на Corolla да се справи не само с хибридите, но и с чистите електромобили. Не е за пренебрегване и фактът, че Corolla е най-продаваният автомобил в историята и отдавна се е доказал като един от най-надеждните, което го прави в предпочитан избор на много места по света.