По-зрелите ни читатели вероятно помнят колко монотонен бе автомобилният пейзаж в България при социализма: жигули, москвичи и запорожци, тук-там по някоя Skoda, Polski Fiat, Wartburg или Trabant, рядко срещани Zastava и Polonez и, разбира се, волги за кметовете, председателите на районни партийни съвети и печелившите от Държавната лотария. На този фон всяка по-необичайна гледка бе радост за окото: съвсем малки серии от някои западни модели, внесени за по-равните сред равните, и също един съветски автомобил, който почти не се е продавал официално в България, но който се срещаше от време на време, внесен от някой завърнал се след работа в Съветския съюз. Името му е "ИЖ-2125 Комби", а това е неговата история.
От маршалите до банкрута: 15 факта за ИЖ-2125 Комби (ГАЛЕРИЯ):
Заради практичните предимства и по-различния дизайн, ИЖ-2125 се радва на огромен интерес в Съюза - интерес, който обаче заводът не може да задоволи, защото по-голямата част от капацитета му отива за Москвич-412 и за лекотоварни машини. Така "Комби" си остава рядък модел дори и в СССР, какво остава за България. Ръководството на завода има амбиции да го изнася и отвъд Желязната завеса, дори разработва вариант с десен волан, но не получава одобрение "отгоре".