По-зрелите ни читатели вероятно помнят колко монотонен бе автомобилният пейзаж в България при социализма: жигули, москвичи и запорожци, тук-там по някоя Skoda, Polski Fiat, Wartburg или Trabant, рядко срещани Zastava и Polonez и, разбира се, волги за кметовете, председателите на районни партийни съвети и печелившите от Държавната лотария. На този фон всяка по-необичайна гледка бе радост за окото: съвсем малки серии от някои западни модели, внесени за по-равните сред равните, и също един съветски автомобил, който почти не се е продавал официално в България, но който се срещаше от време на време, внесен от някой завърнал се след работа в Съветския съюз. Името му е "ИЖ-2125 Комби", а това е неговата история.
От маршалите до банкрута: 15 факта за ИЖ-2125 Комби (ГАЛЕРИЯ):
В края на 80-те ИЖ-21251 е вече трагично остарял - но въпреки постоянно намаляващия интерес, производството продължава чак до 1997, четвърт век след началото му. От "Комби" варианта са сглобени 347,000 бройки.
През годините ръководството на завода се опитва да разработи и други модели, да разнообрази гамата - например с показания на снимката ИЖ-14, сериозен офроудър с 23 см просвет и трансферна кутия. Но нито един от тях не е одобрен заради нарастващия дефицит на средства в съветската автомобилна промишленост.