IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цените на старите коли растат, защото новите са твърде скъпи

За 10 години употребяваните автомобили са поскъпнали с цели 60%

Средната цена на нов автомобил на пазара в САЩ е близо 50 000 долара, което изпраща много от купувачите на пазара на употребявани коли. И не е изненадващо, че и те поскъпват, при това сериозно.


втора употреба


Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишен автомобил сега е 12 194 долара, докато през 2014 г. тя е била 7583 долара, което означава разлика от 60 процента. Увеличението съответства на по-висок пазарен дял за стари употребявани автомобили, който в момента е 22,7%. Казано по друг начин - все повече хора в Щатите купуват стари коли и плащат допълнително, за да ги получат.

Както вероятно мнозина се досещат, промените започнаха с пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 г. е 15,1 процента, а средната продажна цена е 9135 долара. До 2022 г. дялът скочи до 19,2 процента, а цената достигна 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства представлява неизбежна приливна вълна - обяснява Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. . Когато имате рязко покачване на цените на новите и малко употребявани автомобили, както се случи през последните четири години, няма спиране на въздействието на вълната върху по-старите автомобили, дори за такива, произведени преди повече от десетилетие.“

Проучването на iSeeCars обхваща 169 млн употребявани коли, продадени през последните 10 години и показва нещо много любопитно. Въпреки огромната популярност на SUV, седаните, хечбековете и комбитата също са много търсени. Лидер сред моделите е Hyundai Sonata, който отбелязва огромно увеличение от 484,3 процента в пазарния дял сред колите на 10 или повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza wagon също са в челната петица заедно с Mercedes-Benz C-Class.

„Въпреки че не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, по-старите седани, комби и хечбеци печелят пазарен дял на пазара на употребявани автомобили - посочва Брауер. - Тяхната по-ниска цена, по-лесна употреба и по-висока горивна ефективност ги правят отлична алтернатива на по-големите SUV, които не само само са по-скъпи, но имат и повече разходи за гориво и застраховка.“


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    im-дртiйУАЙТBOY! ( преди 3 месеца )
    А тук ситуацията е следната с това актуално заглавие от пресата: VW Golf е най-продавана на старо количка-барачка, Mercedes го догонва, а ПОРШ е на 3-то место - за да има с кво селският юнак да се фукари и дуе наоколо . . .
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #19, това може да мине в Европейския съюз, но в целия останал свят действат пазарни принципи. Истината е, че колите са нещо, без което човек може да мине. Тука се дърлим за цени, за и против електрички, но всъщност дали наистина на градските хора им трябват коли? Хората в големите мегаполиси ползват градски транспорт, излизат рядко от града и не е проблем 2-3 пъти годишно да вземат кола под наем. Колите са необходимост за тия, които не живеят в градовете. В развития свят тия са богати.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 3 месеца )
    Опитват се да направят колите скъпи и недостъпни като още една мярка за борба с климата.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 5г. ситуацията ще се промени в ЕС гарантирано. В много държави и градове ще има регулации, които ще направят колите с евро 6 и надолу неизползваеми. Тогава в БГ ще се напълни с евтин нов внос. За САЩ е друга бира.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    инфлацията няма нищо общо с доходите това е годишен рекет който се събира от държавата единствения показател за акумулиран труд е минималната работната заплата и съотношението през годините към определен актив - продукт с дълготрайна употреба жилище автомобил земя
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 3 месеца )
    Тук вече бъркаш в дългосрочен план. В бъдеще електромобилите ще са автомобилите на бедните, А само този който може да си позволи ще кара DVD. Още в началото на коментарите написах, че тази статия се отнася за автомобилите чиито цени се увеличават като нови, но пропуска другата част при която цените на новите автомобили постоянно падат, а с тях се сриват и цените на втората употреба. Тези вторите са електромобилите чиито цени постоянно падат и ще падат, докато накрая станат по-евтини от ДВГ.
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тепърва американците ще откриват дизела и газовите уредби!
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И американците почват да минават на "нов внос". Неизбежно е. Навсякъде има масово обедняване, инфлация безработица и несигурност. В същото време новите автомобили стават все по скъпи и както за закупуване така и за поддръжка. Електрическите коли са само за богатите и то като втора кола или една от многото.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Търсене и предлагане.. ако хората свикнат с новите цени на нови автомобили или те леко поевтинеят, ще се намали и търсенето на стари и съответно цената им.
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И още нещо ,а 13 годишната фиеста. Тоя месец минах преглед в СБА и дори ми казаха-ето един примерен водач. Попитах защо, другите дето минават преглед не са ли? Ами не са. При теб вика газоветте в норма, спирачки, няма абсолютно никакви течове на масло, редовен пожарогасител...Викам си, затваряйте държавата, щом аз съм най-редовният водач в СБА :)