Няма как луксът да бъде евтин, особено когато става въпрос за поддръжка на една от най-ексклузивните хиперколи в история. Притежаването на Bugatti извън гаранция означава, че дори най-малките проблеми вървят с шокиращо високи цени. В това се убеди собственик на Veyron, който получи умопомрачителна оферта за смяна на превклочвател в салона.
Въпросният собственик на Bugatti е Карл Хартли, който управлява Tom Hartley Cars – дилърство за суперколи от Великобритания. Наскоро той беше попитан коя от колите, които е притежавал, е имала най-високи разходи за поддръжка. Хартли не се поколеба да посочи Bugatti, обяснявайки, че ако имате късмет, годишната собственост е около 100 000 британски лири (135 500 долара), като всяко обслужване струва около 30 000 лири (40 600 долара). Той посочи и шокиращ случай с неговия Veyron, свързан с превключвател, използван за регулиране на страничните огледала.
След четири години употреба превключвателят е развил малък луфт. Това не е кой знае какъв проблем, но е достатъчно досадно, за да накара собственика да му обърне внимание. Хартли се с Bugatti за замяна, като от компанията му предложили изумителна оферта от 9500 лири (12 900 долара) плюс ДДС, което добавя 20 процента във Великобритания. Така общата сума достига 11 400 лири или приблизително 15 500 долара по текущите валутни курсове.
Защо толкова много? Защото ремонтът очевидно изисквал подмяна на цялата платка на вратата, двигателя и целия огледален блок. Нежелаейки да плаща такива пари за нещо толкова дребно, Хартли се обадил на приятел с опит като механик. Той бързо открил виновника за проблема – малката част, която се използва и в различни модели на Volkswagen Group, включително лекотоварния ван Transporter.
Оказва се, че детайлът се продава само в опаковки по 5 бройки, като целият комплект струва 0.89 лили (1,20 долара), което е по-малко от цената на пакет дъвки в днешно време. Подмяната е отнела около 20 минути, а приятелят на собственика до не му взима пари за услугата. А самият Хартли предлага на други собственици на Bugatti да обмислят реномирани независими сервизни центрове, които често могат да извършват ремонти на част от цената, която таксуват официалните дилъри.
Разбира се, не всеки ремонт е толкова прост или евтин. Превключвателите може да са общи с обикновените търговски ванове, но по-големите компоненти идват с цени, които биха могли да накарат вашия счетоводител да припадне. Друг собственик на Veyron, например, получи оферта от 17 904 евро (20 500 долара) за подмяна на резервоар за гориво. Тази цифра не включва монтажа, който добави още 20 000 евро (22 800 долара). За сравнение, сензор за налягане на турбото, използван от VW Golf GTI, струва само 16,50 евро (19 долара), въпреки че монтажът изисква 1600 евро (1800 долара) за труд.