IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla губи позиции в Европа и САЩ

През първата половина на 2024 г. продажбите на марката са паднали с 13% и 8%

Годината не изглежда добра за Tesla. След рекордните резултати от 2023 г., когато беше не само най-популярният производител на чисто електрически автомобили в света, но и най-продаваната марка за автомобили само на ток на планетата, неговият флагман - Model Y, вече не се представя толкова добре. Последните данни, събрани от JATO Dynamics за първата половина на тази година, показват, че компанията на Илон Мъск губи позиции както в САЩ, така и в Европа, като продажбите са намалели съответно с 8% и 13%.


Tesla


Въпреки забавянето на ръста на продажби на електрическите автомобили, общото им търсене се е увеличило и в двата региона. Нови, по-конкурентни модели, които се появяват от двете страни на Атлантическия океан, привличат все повече и повече хора, въпреки нарастващата несигурност относно стимулите и бъдещите планове на производителите, които произвеждат тези автомобили.

Първата очевидна последица от намаляващите продажби на Tesla е нейният пазарен дял. Докато обемът на марката спадна от 185 200 единици през първата половина на 2023 г. до 161 300 единици през първата половина на 2024 г., общите регистрации на чисто електрически автомобили в Европа се увеличиха с 1,7% през същия период.

Това означава, че пазарният дял на Tesla на европейския пазар на BEV е спаднал от 19,8% през първата половина на 2023 г. до 17,2% тази година. Tesla е автомобилният производител с втори най-голям пазарен дял на BEV в Европа през първите шест месеца на тази година, като се нарежда зад Volkswagen Group, която загуби 3,3 процентни пункта - от 22% до 18,7%.

Подобна е и ситуацията в САЩ. Обемът на продажбите на Tesla спадна от 324 900 единици през първата половина на 2023 г. до 299 200 единици тази година. Докато общите продажби на BEV се увеличиха със 7,6% през същия период, дялът на Tesla спадна от 59,8% през 2023 г. на 51,2% през 2024 г. За разлика от Европа, Tesla остава доминиращ играч на вътрешния си пазар, оставяйки всички свои конкуренти зад себе си. Важно е обаче да споменем силните резултати, постигнати от Ford с 48% ръст, Hyundai с 34% ръст, Kia със 110% ръст и Rivian на пето място със 77% ръст.

Първата причина за загубата на пазарен дял от Tesla е очевидна - растежът не може да продължи вечно, особено когато гамата е все още ограничена и доста застаряваща (Model 3 е на повече от осем години, докато Model Y вече е на пет години).

Сериозна роля играе и нарастващата конкуренция от премиум германски и китайски играчи в Европа и от Ford, Hyundai/Kia и Rivian в САЩ. Най-новото допълнение на Tesla - Cybertruck, все още не е нараснало по отношение на продажбите, със само 11 300 единици в САЩ през първата половина на 2024 г., в сравнение с 196 700 единици за Model Y и 70 300 единици за Model 3.

И накрая, намаленията на цените, които работеха добре през 2023 г., вече не са толкова интересни днес. С навлизането на нови марки и модели на пазара предлагането се разширява, а цените падат. Tesla се нуждае от повече от големи отстъпки и атрактивни подобрения за своите автомобили. Марката има нужда от по-свежи продукти в повече сегменти.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И къде е проблема? Кое е по-добре да имаш 3 милиона продажби и 80% от тях да са на 2 модела, или да имаш 2 милиона, но 80% да са от 1? Да хубаво е от маркетингова гледна точка да се фукаш с този модел. Ама накрая общите продажби движат бизнеса.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Разбира се, че ще изяде от продажбите на базовите 3 и У и със сигурност Тесла У нямаше да е номер 1 в света ако Тесла имаше богата гама като Тойота която има 5 модела в топ 10 примерно
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    "...растежът не може да продължи вечно..."Да припомня само,как адреналинката електричка Теслю ни съставяше Екселски таблици с нарастваща геометрична прогресия до 20 млн. Тесла до 2030 година.Математик та дрънка!
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А в момента малката електричка би изкъртила пазара. Но къде е тя? Никой не знае.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Стига с тази мантра че нов модел ще изяде продажбите на по-скъпите. Ако това беше проблема Мъск защо от години обещава евтин автомобил, щом го страх че хората ще спрат да купуват старите чакайки новия? А и ето че продажбите вече се забавиха. Къде е новия модел? Джунипъра трябва да могат адски лесно да го пуснат, след като е съвсем козметична промяна, а и 3-ката вече мина през нея. Ама на - няма го и не се чака преди края на годината.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защото за Европа продават колите почти двойно по скъпо. Получава се абсурдна ситуация при която вече е по евтино да си купиш колата от САЩ. Model S в Германия струва 93 000 Евро! Същата кола в САЩ е 68 500 Долара!
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чака се новата платформа за цени около 30К евро/долара, но този път се очертава да има повече конглокенция и новите модели да изядат от продажбите на базовите 3 и У. Освен това Мъск става все по-политизиран и алчен