IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla губи позиции в Европа и САЩ

През първата половина на 2024 г. продажбите на марката са паднали с 13% и 8%

Годината не изглежда добра за Tesla. След рекордните резултати от 2023 г., когато беше не само най-популярният производител на чисто електрически автомобили в света, но и най-продаваната марка за автомобили само на ток на планетата, неговият флагман - Model Y, вече не се представя толкова добре. Последните данни, събрани от JATO Dynamics за първата половина на тази година, показват, че компанията на Илон Мъск губи позиции както в САЩ, така и в Европа, като продажбите са намалели съответно с 8% и 13%.


Tesla


Въпреки забавянето на ръста на продажби на електрическите автомобили, общото им търсене се е увеличило и в двата региона. Нови, по-конкурентни модели, които се появяват от двете страни на Атлантическия океан, привличат все повече и повече хора, въпреки нарастващата несигурност относно стимулите и бъдещите планове на производителите, които произвеждат тези автомобили.

Първата очевидна последица от намаляващите продажби на Tesla е нейният пазарен дял. Докато обемът на марката спадна от 185 200 единици през първата половина на 2023 г. до 161 300 единици през първата половина на 2024 г., общите регистрации на чисто електрически автомобили в Европа се увеличиха с 1,7% през същия период.

Това означава, че пазарният дял на Tesla на европейския пазар на BEV е спаднал от 19,8% през първата половина на 2023 г. до 17,2% тази година. Tesla е автомобилният производител с втори най-голям пазарен дял на BEV в Европа през първите шест месеца на тази година, като се нарежда зад Volkswagen Group, която загуби 3,3 процентни пункта - от 22% до 18,7%.

Подобна е и ситуацията в САЩ. Обемът на продажбите на Tesla спадна от 324 900 единици през първата половина на 2023 г. до 299 200 единици тази година. Докато общите продажби на BEV се увеличиха със 7,6% през същия период, дялът на Tesla спадна от 59,8% през 2023 г. на 51,2% през 2024 г. За разлика от Европа, Tesla остава доминиращ играч на вътрешния си пазар, оставяйки всички свои конкуренти зад себе си. Важно е обаче да споменем силните резултати, постигнати от Ford с 48% ръст, Hyundai с 34% ръст, Kia със 110% ръст и Rivian на пето място със 77% ръст.

Първата причина за загубата на пазарен дял от Tesla е очевидна - растежът не може да продължи вечно, особено когато гамата е все още ограничена и доста застаряваща (Model 3 е на повече от осем години, докато Model Y вече е на пет години).

Сериозна роля играе и нарастващата конкуренция от премиум германски и китайски играчи в Европа и от Ford, Hyundai/Kia и Rivian в САЩ. Най-новото допълнение на Tesla - Cybertruck, все още не е нараснало по отношение на продажбите, със само 11 300 единици в САЩ през първата половина на 2024 г., в сравнение с 196 700 единици за Model Y и 70 300 единици за Model 3.

И накрая, намаленията на цените, които работеха добре през 2023 г., вече не са толкова интересни днес. С навлизането на нови марки и модели на пазара предлагането се разширява, а цените падат. Tesla се нуждае от повече от големи отстъпки и атрактивни подобрения за своите автомобили. Марката има нужда от по-свежи продукти в повече сегменти.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще е успех Тесла да стигне и 3 милиона през 2030г при все по-голямата конглокенция и забавяне на прехода към електромобили
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    А Тесла губи позиции, защото пропагандните мантри че продуктите им били добри взеха да се изпаряват. Една Корола или РАВ4 хибрид са далеч по-добри автомобили, а пък Приус плъгин да не говорим..
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тесльо вчера смени опорката от 50% ръст до 2030 на 50% ръст до 2027, но ще трябва и новата опорка да сменя. Valley of despair се приближава, но все още е далече.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Удивителен пример за журналистика! Толкова ли е трудно да отвориш отчетите на Тесла, които са публични и се представят пред щатската комисия по ценни книжа, за да разбереш какъв е спада на продажбите им за първото полугодие на 2024г. в сравнение със същия период на 2023г.? За първата половина на 2023г. Тесла продаде 888.880 автомобила, а през първите шест месеца на 2024г. - 830.800. Общ спад - около 6.5%. И да, числата за Европа и САЩ в статията са неверни
  • #13
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Митгеястър ( преди 1 месец )
    Ще затваряме заводи,май.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По принцип спекулациите са, че Тесла първо ще пусне нови по-евтини варианти на У и 3 за да използва производствения капацитет който е много над продажбите и да опита да обърне тренда на намалени продажби
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    То няма да дръпне кой знае колко от 3 и У, не казвам, че ще ги затрие, но ако новите евтини модели докарат да кажем общо 2 милиона продажби то ще намали продажбите на 3 и У с половин милион и в крайна сметка 1.5 милиона печалба за Тесла. Нали като пример го пиша иначе никого не знае точно нито ти, нито аз, нито самата Тесла, но малко или много го има този ефект
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Как може да пишеш такива *** коментари? То ест 20% да кажем ще ги дръпне от базовите 3 и У, но другите 80% от такива които иначе биха предпочели друга евтина кола ако Тесла няма
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първо които има пари за 3/У ще си ги купи без да се замисли. Второ по тази логика защо някога някой ще пусне по-евтин модел? Защо БМВ пусна 1ва серия като ще удари бест селъра 3-та? Защо Ауди отиде дори по-далеч с А1?
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Ти изобщо следиш ли смисъла? Просто не е мантра, че евтината Тесла ще изяде от продажбите на базовите Тесла У и 3