IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС въвежда нови изисквания за гумите

Дори износени до минимума от 1,6 мм, те трябва да отговарят на стандарта за ефективност при спиране

Гумите с минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм трябва да отговарят на същите стандарти за ефективност като новитe. Това прие  ЕС като регламент.

 
Автомобилни гуми


Шофьорите вече могат да купуват гуми, сигурни, че ще отговарят на нормативните минимални стандарти за ефективност при спиране в мокро време. Дори когато са износени до минималната допустима дълбочина на протектора от 1,6 мм. Преди това разпоредбите предвиждаха само минимална спирачна ефективност, когато гумите бяха нови.

Новата мярка обаче не е приложена само за подобряване на безопасността. ЕС иска да намали вредата за околната среда от преждевременното бракуване или рециклиране на гуми. Вярва, че ако потребителите имат повече вяра в представянето на гумите си при вече навъртян пробег, няма да ги сменят толкова рано.
 
 
гуми


В момента, според оценки на гиганта Michelin, 50 процента от автомобилните гуми се сменят, забележете, преди да са достигнали остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Това все още е доста над споменатото в закона минимум - 1,6 мм. Michelin твърдят, че прилагането на новия регламент има потенциал да намали потреблението на гуми в цяла Европа с колосалните 128 милиона единици, със съизмерим спад в емисиите на CO2, възлизащ на 6,6 милиона метрични тона.

Ако мярката бъде приложена в световен мащаб, казва гигантът, цифрите ще са още по-смайващи: ще има 400 милиона по-малко гуми, монтирани годишно, с намаление на CO2 от 35 милиона метрични тона. Това е еквивалентно на шестмесечни емисии на CO2 от град Ню Йорк.

Все още предстои да видим дали повишените изисквания за производителност ще означават увеличение на разходите за потребителите. Но доклад на Ernst & Young от май 2017 г., когато ЕС обмисляше промените, предполага, че запазването на гумите по-дълго би спестило на потребителите в ЕС 7 милиарда евро  годишно.
 
 

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно има как да стане и е станало, поне при Мишлен. Което автоматично ще доведе до увеличение на цената, компенсиращо некупуването на нови гуми. С моето каране едни летни гуми, доста по-лоши от Мишлен, ме изкарват 40-50 хил. км. И ги купувам за примерно 400 лв. Купувам и едни зимни за още 400 лв. за 30 000 км. И с тях продавам колата. Сега ще трябва да купуваме Мишлен или нещо в тоя клас на двойна цена. Тъй че туй упражнение ще ми струва 1000-1200 лв. И още толкова за зимни.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    От Испания ( преди 1 месец )
    Поредните брътвежи на партиици дето ги возят и представа си нямат от темата. Като дойде лятото и започва едно огъване на мантинели по тукашните пътища, защото от Южна Испания идват за отпуската на северното крайбрежие и като ги завали почват пируетите с опечените от слънцето гуми. Аз гумите ги пробвам като вляза малко по бързо в някое кръгово.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това няма как да стане, особенно на мокро.