IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС въвежда нови изисквания за гумите

Дори износени до минимума от 1,6 мм, те трябва да отговарят на стандарта за ефективност при спиране

Гумите с минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм трябва да отговарят на същите стандарти за ефективност като новитe. Това прие  ЕС като регламент.

 
Автомобилни гуми


Шофьорите вече могат да купуват гуми, сигурни, че ще отговарят на нормативните минимални стандарти за ефективност при спиране в мокро време. Дори когато са износени до минималната допустима дълбочина на протектора от 1,6 мм. Преди това разпоредбите предвиждаха само минимална спирачна ефективност, когато гумите бяха нови.

Новата мярка обаче не е приложена само за подобряване на безопасността. ЕС иска да намали вредата за околната среда от преждевременното бракуване или рециклиране на гуми. Вярва, че ако потребителите имат повече вяра в представянето на гумите си при вече навъртян пробег, няма да ги сменят толкова рано.
 
 
гуми


В момента, според оценки на гиганта Michelin, 50 процента от автомобилните гуми се сменят, забележете, преди да са достигнали остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Това все още е доста над споменатото в закона минимум - 1,6 мм. Michelin твърдят, че прилагането на новия регламент има потенциал да намали потреблението на гуми в цяла Европа с колосалните 128 милиона единици, със съизмерим спад в емисиите на CO2, възлизащ на 6,6 милиона метрични тона.

Ако мярката бъде приложена в световен мащаб, казва гигантът, цифрите ще са още по-смайващи: ще има 400 милиона по-малко гуми, монтирани годишно, с намаление на CO2 от 35 милиона метрични тона. Това е еквивалентно на шестмесечни емисии на CO2 от град Ню Йорк.

Все още предстои да видим дали повишените изисквания за производителност ще означават увеличение на разходите за потребителите. Но доклад на Ernst & Young от май 2017 г., когато ЕС обмисляше промените, предполага, че запазването на гумите по-дълго би спестило на потребителите в ЕС 7 милиарда евро  годишно.
 
 

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако ще ми правят екология да започнат да раздават всесезонни, за 90% от хората покриват нуждите, ето хоп изведнъж с 50% по-малко гуми.
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 10, 13 - ами то и затова при първи капки дъжд се почва усилено с катастрофите. Гумите разбира се са едната страна. Другите са - паршно е и се образува тънък филм, който допълнително намаля сцепленито (смятай при 1.6 и надолу изобщо няма) и най-важния - задкормилите устройства, които са абсоютно неадекватни (от поддръжка на кола до шофьорски умения).
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Sof ( преди 1 месец )
    1.6mm е открай време е и в нашия правилник за движение по пътищата и е съвсем нормално да е толкова. Толкова се дава и от производителя.
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Румбо ( преди 1 месец )
    А,те гумите с 4-5мм грайфер не се изхвърлят,а идват за доизносване в БГ.
  • #9
    25 rate up comment 0 rate down comment
    mylestone ( преди 1 месец )
    У нас няма проблеми с екологията. Даже гъзари със скъпи возила не сменят гуми докато не заприличат на пистови.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    За БГ няма да има разлика. Така или иначе повечето карат с дори 1мм
  • #7
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5-ти, ти виждал ли си нова гума (8мм), такава с 3-4мм и гума с 1.6мм или по малко? А карал ли с такива? 1.6мм си почети слик и стават само за съхо време, малко да се намокри асфалта и сцеплението ти клони към 0. Няма как, такава гума да има същото поведения като такава с 3, да не говорим за 8мм. Като знам какви некадърници зад волана има и с нови гуми, се плаша какво ще стане с 1.6мм (и по малко)
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Последните комплекти гуми изхвърлих на 4 сезона при 3 мм (летни) и 4 мм (зимни). Просто самата гума започна да се напуква на 4-та година. От каучук ли пестят или от друго, при това положение грайферът няма голямо значение след 4-та година. И говорим за маркови гуми от класа на Мишлен.
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мишлен се е подготвил неговите гуми да издържат и такъв тест, а другите - не. Цялата работа започва да замирисва на лобизъм.В цяла западна Европа масово слагат вече китайски гуми, и твърдят че въобще не са лоши! И да отстъпват на "марковите", разликата се топи! Това има предвид Мишлен.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Никой не може да ме спре да изхвърлям летните си гуми си при протектор около 3 мм! След лятото идва есента, и нашите пътища са така изпълнени(справка: "Хемус" около Девня), че при най-малкия дъжд стават направо язовири!