Нов тест показва поразителната разлика в това как различните гуми влияят на автономния пробег на електрическите автомобили, като изследователите използват като пример един от най-разпространените електромобили в света - Tesla Model 3.
Не е тайна, че електрическите превозни средства вече имат интересно влияние върху индустрията за гуми, тъй като накараха производителите на гуми сериозно да се замислят и да оптимизират ефективността. През последните няколко години световните производители на гуми започнаха да произвеждат специални гуми, оптимизирани за теглото и ефективността на електрическите превозни средства.
Онлайн търговецът на гуми Tire Rack реши да тества различни гуми на Tesla Model 3, като специалистите карат колата с различни видови гуми в продължение на 100 километра по един и същ маршрут и с една и съща скорост. Резултатите са наистина интересни, тъй като подчертават колко голяма е разликата в представянето на гумите:
Hankook iON evo AS: 263 Wh/mi
Goodyear EcoReady: 269 Wh/mi
Continental ProContact RX (T1): 272 Wh/mi
Goodyear ElectricDrive 2: 274 Wh/mi
Yokohama ADVAN Sport EV A/S: 274 Wh/mi
Pirelli P Zero (PZ4): 274 Wh/mi
Bridgestone Turanza EV: 276 Wh/mi
Michelin Pilot Sports 4S: 290 Wh/mi
Michelin Pilot Sports All season 4: 292 Wh/mi
Всички тези гуми са тествани на Model 3s с 18-цолови джанти, с изключение на Goodyear EcoReady, който беше тестван във размер 19-цола, което определено се отрази негативно на резултатите му. Разликата в ефективността между най-ефективните и най-малко ефективните гуми, оптимизирани за електромобили, е около 29 ватчаса на миля.
P.S. 1 ватчас/миля = 0.62 ватчаса/километър