IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС въвежда нови изисквания за гумите

Дори износени до минимума от 1,6 мм, те трябва да отговарят на стандарта за ефективност при спиране

Гумите с минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм трябва да отговарят на същите стандарти за ефективност като новитe. Това прие  ЕС като регламент.

 
Автомобилни гуми


Шофьорите вече могат да купуват гуми, сигурни, че ще отговарят на нормативните минимални стандарти за ефективност при спиране в мокро време. Дори когато са износени до минималната допустима дълбочина на протектора от 1,6 мм. Преди това разпоредбите предвиждаха само минимална спирачна ефективност, когато гумите бяха нови.

Новата мярка обаче не е приложена само за подобряване на безопасността. ЕС иска да намали вредата за околната среда от преждевременното бракуване или рециклиране на гуми. Вярва, че ако потребителите имат повече вяра в представянето на гумите си при вече навъртян пробег, няма да ги сменят толкова рано.
 
 
гуми


В момента, според оценки на гиганта Michelin, 50 процента от автомобилните гуми се сменят, забележете, преди да са достигнали остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Това все още е доста над споменатото в закона минимум - 1,6 мм. Michelin твърдят, че прилагането на новия регламент има потенциал да намали потреблението на гуми в цяла Европа с колосалните 128 милиона единици, със съизмерим спад в емисиите на CO2, възлизащ на 6,6 милиона метрични тона.

Ако мярката бъде приложена в световен мащаб, казва гигантът, цифрите ще са още по-смайващи: ще има 400 милиона по-малко гуми, монтирани годишно, с намаление на CO2 от 35 милиона метрични тона. Това е еквивалентно на шестмесечни емисии на CO2 от град Ню Йорк.

Все още предстои да видим дали повишените изисквания за производителност ще означават увеличение на разходите за потребителите. Но доклад на Ernst & Young от май 2017 г., когато ЕС обмисляше промените, предполага, че запазването на гумите по-дълго би спестило на потребителите в ЕС 7 милиарда евро  годишно.
 
 

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ЕС каза и ние приехм ( преди 1 месец )
    Цялата глупост е да вдигнат рязко цената на гумите ,мислите ли че ЕС се интересува околната среда ,кажат че нещо вреди вдигат цената суматоха месец два всичко после млъква ама цената си стой висока,набухахани с ваксини за милиарди и вече няма ковид ,горивото беше паднало до 1.50 лв война 2.80лв ,бабите се избиха за скъпо олио и тоалетна хартия ,ядем и *** консерванти от ЕС ,забраниха родното производство че било вредно да е истинско !Затвориха ни заводите и докараха "немските фирми
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Устат Блендер ( преди 1 месец )
    Това за "аквапланинга" е стара тема.Съмнявам се ,че по-вече от 5 процента от шофьорите са го изпитвали.Навремето прословутият "експерт" !Красимир Костов все с него плашеше слушателите и зрителите
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Устат Блендер ( преди 1 месец )
    Това за "аквапланинга" е стара тема.Съмнявам се ,че по-вече от 5 процента от шофьорите са го изпитвали.Навремето прословутият "експерт" !Красимир Костов все с него плашеше слушателите и зрителите
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 1 месец )
    Предполагам как ще нагласят производителите фокуса. Ще направят блокчетата на грайферите в горната част по-приближени едно до друго, а в долната част, към основата ще са с по-голяма фуга. Така като се износва гумата, фугите ще стават все по-широки за да отвеждат настрани повече вода. Но така пък ще се намалява контактната площ, с която гумата стъпва на пътя. Ама няма идеален вариант.
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Nesh ( преди 1 месец )
    Еластичността добре, но отвеждането на вода за запазване за сцепление пряко влияе от дълбочината на грайфера. Няма как да се покрият нормите за аквапланинг и силен дъжд с 1,6мм грайфер. Малко отново е политическо пожелание.
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ime ( преди 1 месец )
    #5Идея нямам с какво гуми си карал, но да сравняваш китайски с топ фирмите в бранша трябва въобще да не си докосвал хубава гума.
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    остави гумите видно нямаш представа от смеси и дълбочина на профили разкажи на нас умните как възникват пожари вследствие на климатичните промени
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 месец )
    #17 Простия човек като му говориш къде бърка, почва да ти сочи в други посоки. Ама той, ама те... Пожари се гасят, прoстотията е доживот. Няма отбивка и канавка по пътя неocpaна.
  • #15
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    половин българия гори вие говорите за еко норми вие сте прости затова не се разбираме
  • #14
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Не харесвам ( преди 1 месец )
    Супер само нови скапани изисквания,.А седете на вибраторо сега.Изисквания скапани закони докато се откажеме от тва да караме и само куките останат с коли,ние че пиеме и че бутаме коло така аресваливи.