fallback

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.

Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.

fallback
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Колко да е миниатюрна? Най-голямата батерия за Тесла модел 3 е 80kWh. При цена 75$ има себестойност 6000$ , което е 10 000 лв. Само ремонтът на съвременна скоростна кутия струва толкова. Или пък 3 500 л гориво които собственикът на средностатистически автомобил плаща на всеки 45 000км. Тук има коментиращи които се хвалят че изминават 100 хиляди всяка година и плащат по две батерии на Лукойл. 20 батерии за 10 години, сменят баничарката.
  • #2
    Анонимен ( преди 1 година )
    Сравнявате кон с кокошка.Електричка с миниатюрна батерия за в града и пълноценна кола с двигател.Все едно да сравним Дачия Спринг за 40000 лева мижав 150 км пробег и кола с двигател за 50000 лева и 700 км пробег.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А дали не се дължи на факта че електричките се продават без печалба или направо на загуба, а масрафа го плащат ДВГ? И като добавим големия дял да микро електрички които в останалата част от света не се броят за коли и сметката излезе.
fallback
Последни