fallback

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.

Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето появи се агресивния садист психопат описано от съседната статия, който вместо аргументи отвори единствено с агресия манипулации и обиди и изопачаване на реалността. Можеш ли да докажеш дори едно свое твърдение? Посочи ми при едно и също тегло, как електромобил сте отдали повече ФПЧ от автомобил с ДВГ, който освен че отделя същото количество бини прахови частици от гумите, от целия повече частици от спирачките, както и от ауспуха, заедно с отрови причиняващи смърт при високи концентрации
  • #12
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Тесльо-тротинетка, като въведат Евро 7, ще се усетят че елетктромобилите имат по-високи емисии на канцерогенни твърди частици, ще им спрат субсидиите и поевтиняването ще стане поскъпване. Тоя филм вече сме го гледали с дизелите. Политиците толкова си могат, а Акио за пореден път ще излезе прав.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще стане точно като с фотоволтаиците. В момента се инвестират милиарди в разширяването на производствения капацитет за батерии. Ниските производствени цени в съчетание със свръхпроизводство, ще свалят и цените на суровините и крайната цена ще падне още. Това ще е началото на края на продажбите на новите ДВГ. Вече произведените ще се карат още 10-20 години и това ще е края на ДВГ транспортът. Ще стане екзотика като конските каручки, които още се движат.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    От 10 години насам прогнозите са, че цената на електромобилите ще се изравни с ДВГ, когато батериите струват 100 долара за киловатчас. Ето че отбелязахме този момент и както се вижда от статията цените нямат с никакво намерение да спират да падат. По напълно пазарни принципи по-евтиняването на самите електромобили ще се забави с една-две години, за да се върнат инвестициите в разработката на батериите.
  • #9
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Данъци!!! Разликата е от супер високите данъци които плащаме в Европа!!! В някой случай плащаме данъци на данъците!!!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо същата кола в Европа струва цели 30 000 долара повече при положение че стандарта на живот и заплатите в ЕС са по ниски от САЩ. Значи тия американци винаги се уреждат да са най добре от всички. А Европейците все са най прецакани.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    *** е че в Европа този модел се продава за 93 000 Евро което е почти 102 000 долара. От къде идва тази безумна разлика?
  • #6
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Чичо Кольо с удоволствие ще си купи малка електрическа кола, да ходи на работа с нея. Ама ще си има и още една, хибридна за по-дългите разстояния, че да не го мисли къде ще зареди, ще има ли опашка или въобще дали ще работи зарядното, че това са често срещани препятствия все още. Нещата се подобряват разбира се, но все още е бавно темпото. Ако и цените на колите наистина паднат, ще е супер!!!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Евтино. Тоест получаваш това за което плащаш. За мен е все още е необяснимо как може дори и днес 12 години по късно нито една фирма да не може да изкара модел който да имат параметрите на Tesla S от 2012г. Да не говорим за по новите модели. Няма немци, няма японци...Тесла все още е номер 1. Сега тъкмо разглеждах последния базов Model S AWD, със 670 коня, и над 600км пробег. Страхотна кола! И интериора е много подобрен. 72 000 долара ( без еко бонус).
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    "Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези ДВГВ Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година" за всеки който разбира смисъла на думите, означава че никога на господин Акио Тойода вече е постигнато в Китай и ще бъде постигнато в Европа през 2027 година. Същото никога антиелектриците, които не си вярват, че някога ще бъдат изравнени цените, но вярват на Toyota.
fallback
Последни