fallback

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.

Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.

fallback
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    Защо те съмнява? В статия от миналата седмица и даваха пример за незапалима батерия с бързо зареждане и капацитет 50kWh, която издържа 50 години или 3500 цикъла. При енергийна плътност 192 ватчаса за килограм и 75 $ за киловатчас, тя тежи 260 кг и струва 3750$ - 5000лв. Колко смяташ че струват и тежат двигател , скоростна кутия, изпускателна система и другите агрегати около ДВГ? Скоро ще си проличи от продажбите.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Това със средните цени дълбоко ме съмнява, някаква пълна шашма е там повечето коли са под 30к долара а масвоите двойно по-евтини, има тука някаква електрошашма но то не е и чудно, те от шашми живеят, съболезнования за прецакалите се, сега има да се чудите кой да набутате.
  • #21
    До лудория ( преди 1 година )
    Пропускаш факта, че е много по-логично да се платят еднократно на Китай 10 милиарда с които да се изградят 10 гигавата фотоволтаици, вместо 20 милиарда всяка година за горива. Тези фотоволтаици произвеждат годишно 13 TWh енергия, която е достатъчна за 32 500 км на 2 милиона автомобилът Тесла с 1000 коня мощност, които ще могат да се зареждат с тях през следващите 25 години. Тоест в държавата ще остават допълнителни 20 милиарда, които няма да трябва да се събират от данъци и акцизи.
  • #20
    До 18 ( преди 1 година )
    Абе психопат, Тесла модел 3 тежи 1700 килограма в момента, я покажи коя е тази Toyota hybrid с която тежи 1200? Агресивен психопат е точно твое определение по всички критерии за обективност. Аз нямам нито Тесла нито тротинетка и това са твои лъжи манипулации и агресивни обиди, защото няма какво да кажеш.
  • #19
    Никой ( преди 1 година )
    Обаче не споменава колко струва една бензинова кола 500 коня и колко една електричка същите коне
  • #18
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Тесльо-тротинетка-***-латерна, кое тежи 500 кг повече? Корола хибрид или Тесла модел 3? Не ми отговаряй, ами продължавай с дитирамбите за другаря Жи и китайските роби, които работят двойно за половин заплата че да са евтини батериите за лъжлив нагъл Илон, най-долния и алчен индивид на планетата.
  • #17
    Лудория ( преди 1 година )
    Когато някой друг плаща масрафа, е лесно. Сега Китай го плаща, но ще дойде време и ще каже - дай да си оправим сметките. Питайте гърчолята как се рапзлатиха като нямат кинти. Същото го чака и европейски клиент за мечтания електромобил и пълна независимост от нефт/газ/метан... Зависими от Китай и техните прищевки. Да не се окаже скоро една война с Тайван и Европа гузно да гледа в пода, както гледа при войната в Сирия? ;)
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Поевтиняват в момента електричките, докато са малцинство. Като станат много и държавата види колко пари губи от акциз на горивата и данъци, така ще поскъпнат че свят ще ни се завие.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    За пореден път те питам: Какво му е пазарното на това да налагаш данъци върху ДВГ и да освобождаваш от данъци и да наливаш субсидии в Ел?
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Енергийната плътност на батериите се увеличава с всяка година. Скоростта на зареждане също. Първа електромобилите ще станат по-леки от автомобил с ДВГ никой няма да се интересува от пробега с едно зареждане. Ако не изминава ежедневно повече от 300-400 км, което правят 0, 01% от шофьорите. Само за тях ще се произвеждат електромобили с тежки батерии изминаващи хиляда километра с едно 10 минутно зареждане. За останалите няма да е проблемче Ще спрат за 2 зареждания по 10 минути на 1000 километра.
fallback
Последни