fallback

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.

Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.

fallback
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Европа както налага санкции на Китай, така.в един момент ще се окаже без батерии и без литий. Няма Руски изкопаеми, няма китайски изкопаеми, а тия от Африка намаляват. Аз виждам така нещата. След 10 години вече ще сме в БРИКС.
  • #42
    До 46 ( преди 1 година )
    Вярно китайските автомобили са безбожно скъпи. Представяш ли си за електромобил с климатроник, ABS, airbag 200 км пробег с едно зареждане да искат цели 4000 долара? Тук за тези пари си купуваш нов внос 30-годишен премиум, на който можеш да му сложиш газ и да му напълниш климатика, ако решиш че въобще ти е необходим.
  • #41
    Патрик ( преди 1 година )
    Елекромобилите са безбожно скъпи. Според детайлите които има. Електромотор, преобразовател на постоянен ток в трифазен променлив, набор батерии и малко електроника .Всичко друго е надграждане в зависимост от дизайна на купето. С изключение на батерията другите елементи са евтини. Китайците искат с трици маймуни да ловят. Номера им няма да мине. Почти всяка страна с що годе промишленост може да създаде и прави електромобили.
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрошокирания, БМВ 3-ка електрическо в Китай струва 24к евро и едва ли дори 10% от китайците могат да си го позволят, та тяи средни цени на нова кола 32к долара е пълна химера, а и вземи влез в една нормална кола дори един Кашкай има повече екстри от която и да е Тесла, а и да това отгоре дето ви пече се затваряяя! ОМГ!
  • #39
    Митгеястър ( преди 1 година )
    Не се пеняви МитЕ,шъ получиш инфаркт.Сам си пишеш опорките и сам се хващаш в капаните си.До вчера ни разправя как ще си продадеш старата батерия в Ebey,на цена 1000 $ за пакет от 5 квтч.Старата ще продаваш по 200$ квтч,новата ще купиш по 70$ за квтч.На краставичар краставици ще продаваш.Трябва да си много умен за да си купиш батерия втора употреба.
  • #38
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    След всичкото това безсмислено БЛА БЛА БЛА в същото време четем "Заради митата на китайските коли Tesla вдигна цените в Европа" Бхуааа Ба хА ХА бха. Спорете си вие колко е силно слънцето и колко струва батерията на виртуалните ви електрически коли. Пожелавам на всички ни да си купим по една Тесла, па да я караме по 5-600хил км че да и се наложи да и сменим батерията тънко, че да евтини!!! Ама до тогава ще си карам Хибридчето - удъртя милата, на 2 години стана. Батерията ще и сменям скоро - тънко
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Цяла статия ви написаха днес по темата като ви описаха като агресивни психопати манипулатори и хомосексуалисти. Моля те поне за последното недей да даваш толкова доказателства защото не си спрял да даваш доказателства за всичко е останало. Нали се сещаш че аз не те обиждам а те описвам по критериите които са дадени, за разлика от тебе, който обижда агресивно с измислени тези?
  • #36
    До 35 ( преди 1 година )
    Освен че си агресивен психопат с функционална неграмотност и технически неграмотен и доказваш всичко това за пореден път. Аз ти говоря с цифри и факти а ти с обиди лъжи и манипулации които са лесна проверими . Поредното доказателство е че говориш за сравнение на цената на златото с цената на среброто. Говориш за втора употреба на батериите от 104 долара и манипулираш че съм говорил за батериите от 75 долара, но само технически неграмотни като тебе няма да те хванат че си психопат.
  • #35
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тротинетка,верно ли батериите са по 70 долара киловатчаса? А втората употреба са по 200? Ти си обратното на остър.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    И понеже си функционално неграмотен, както и математически неграмотен, Ще дадеш ли твоята интерпретация на тази информация от статията :През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh. Колко е била цената само преди 1г. в Китай, на онези които ги продават по 200 долара в САЩ?
fallback
Последни