fallback

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.

Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.

fallback
  • #48
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Европа както налага санкции на Китай, така.в един момент ще се окаже без батерии и без литий. Няма Руски изкопаеми, няма китайски изкопаеми, а тия от Африка намаляват. Аз виждам така нещата. След 10 години вече ще сме в БРИКС.
  • #47
    До 46 ( преди 5 месеца )
    Вярно китайските автомобили са безбожно скъпи. Представяш ли си за електромобил с климатроник, ABS, airbag 200 км пробег с едно зареждане да искат цели 4000 долара? Тук за тези пари си купуваш нов внос 30-годишен премиум, на който можеш да му сложиш газ и да му напълниш климатика, ако решиш че въобще ти е необходим.
  • #46
    Патрик ( преди 5 месеца )
    Елекромобилите са безбожно скъпи. Според детайлите които има. Електромотор, преобразовател на постоянен ток в трифазен променлив, набор батерии и малко електроника .Всичко друго е надграждане в зависимост от дизайна на купето. С изключение на батерията другите елементи са евтини. Китайците искат с трици маймуни да ловят. Номера им няма да мине. Почти всяка страна с що годе промишленост може да създаде и прави електромобили.
  • #45
    До 44 ( преди 5 месеца )
    Колко повече екстри има qashqai от Тесла? С колко камери можеш да го поръчаш? С колко максимум говорителя можеш да го поръчаш И с каква премиум озвучителна система? Може ли да те закара от София до Бургас на автопилот?
  • #44
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Електрошокирания, БМВ 3-ка електрическо в Китай струва 24к евро и едва ли дори 10% от китайците могат да си го позволят, та тяи средни цени на нова кола 32к долара е пълна химера, а и вземи влез в една нормална кола дори един Кашкай има повече екстри от която и да е Тесла, а и да това отгоре дето ви пече се затваряяя! ОМГ!
  • #43
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И за да видите, че аз не съм психопат като вас, си признавам грешките още преди да ми ги кажете. Вече цените на модулите очевидно са паднали и се намират от 300 до 600 долара, а само преди няколко месеца когато търсих нямаше под 800 и цените достигаха до над 1 000. Сега оставям на вас да кажете в това добра или лоша новина е, защото аз казвам че е и добра или лоша в зависимост от гледната точка, но за вас добри новини за Тесла не съществуват и който и каквото да каже все е лошо
  • #42
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А защо цената на батерията е такава ? Защото Тесла не продава отделни модули. При удар или пропуск на уплътнението на охладителна течност обикновено се поврежда един модул който можеш да купиш за 1000 долара. Тогава стои избора дали да купиш батерия за 20 000 долара от Тесла или само един модул за 1000 долара и да платиш приблизително еднаква цена за труд какъвто и да е изборът? Повечето хора предпочитат да спестят 19 000 долара, А един умник реши да се възползва от наивници като вас, да я взрив
  • #41
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И продължаваш да не можеш да правиш разлика между себестойност на производство и крайна цена на дребно за потребител. Знаеш ли колко е себестойността на едни маратонки adidas за 200 лв - 20-30 лв. Знаеш ли колко е себестойността на частите на един iPhone? 200-300 долара
  • #40
    До 39 ( преди 5 месеца )
    Господин психопат, за 10-ти път те подканям да докажеш че не си психопат и да ми покажеш какво те лъжа? Докажи че в eBay не се продават по 1000 долара? Възможно е цената да е паднала. Преди месец беше толкова и ще ми докажеш че лъжа. Засега просто си изглеждаш психопат който се опитва да излъже останалите но не му се получава. Да ти цитирам ли отново дефиницията за психопат и патологичен лъжец или се разпознаваш и без да го четеш за стотен път. Един факт е факт независимо дали ти харесва и вярва
  • #39
    Митгеястър ( преди 5 месеца )
    Не се пеняви МитЕ,шъ получиш инфаркт.Сам си пишеш опорките и сам се хващаш в капаните си.До вчера ни разправя как ще си продадеш старата батерия в Ebey,на цена 1000 $ за пакет от 5 квтч.Старата ще продаваш по 200$ квтч,новата ще купиш по 70$ за квтч.На краставичар краставици ще продаваш.Трябва да си много умен за да си купиш батерия втора употреба.
fallback
Последни