fallback

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.

Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.

fallback
  • #33
    Гостенино ( преди 1 година )
    За разлика от вас не съм психопат и мога да дам линкове. Ти сам можеш да провериш какви са цените и да ме опровергаеш, като кажеш реалните цени на които си ги намерил? Вместо да обиждаш агресивно, да лъжеш и да се опиташ да промениш реалността, просто ме застреляй с факти срещу който не мога да кажа нищо! Примерно Колко струва 5,2 kWh батерия в eBay и колко струва да си я купиш нова? Буквално са на една и съща цена. Колко струва да си купиш батерия за модел У директно от Тесла? Дай числа?
  • #32
    Гост ( преди 1 година )
    В eBay я смята по 200$/квтч.По неговите сметки стара употребявана е три пъти по скъпа от нова.
  • #31
    Гост ( преди 1 година )
    Теслю е като фурнаджийска лопата.Като купува нова батерия я смята на 75$/квтч.Като продава батерия втора употреба в eBay я смята по 250$/квтч(1000$ за 5квтч).
  • #30
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Бла бла бла....само това чета тук....Едва ли някой от дискутиращите има Тесла, или пък Китайска електричка, повечето сигурно не сте сядали в електричка, но дискусията е гореща!!! Всички коли имат +ве и -си и електричките ще се развиват, ФАКТ. НО, не мислете, че след 20 години няма да има коли с ДВГ по улиците!!!No way!!! За много хора колите са средство за предвижване, но за много хора са страст, и колкото и готино да се кара една електричка....без звука на 5к+ оборота и мириса на бензин!!!!
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    И бъркаш държавна подкрепа със субсидии. Държавата Китай предоставя на фирмите свързани с производство на батерии фотоволтаици и електромобили безлихвени заеми, а не безвъзмездна помощ, както правят лицемерите от Европа с европейските си фондове. Китайската държава предоставя и земя за тези които искат да инвестират в такива предприятия и не ги натоварва с бюрократични пречки, а ги подпомага за разлика от Европа. Същото правят и в САЩ. Какво лошо виждате в тази политика?
  • #28
    До 26 ( преди 1 година )
    Не разбрахте ли че психопатските ви похвати не вървят пред разумни хора запознати С фактите? Пред тях просто си затвърждаваш реномето на агресивен психопат, който се опитва да лъже останалите и ако го хванат в лъжа започва да ги обижда и да им измисля прякори. Лъжите ти не вървят, преглътни го и върви да се опитваш да ги пробутваш някъде другаде.
  • #27
    До 26 ( преди 1 година )
    ПЕКИН, 29 януари (Ройтерс) - Китайският гигант за електрически превозни средства (EV) BYD (002594.SZ), отваря нов разделзаяви в понеделник, че очаква нетната печалба през 2023 г. да се е повишила с цели 86,5% спрямо предходната година, подкрепена от силни продажби и съкращения на разходите.BYD прогнозира нетна печалба за миналата година между 29 милиарда и 31 милиарда юана (4,04-4,32 милиарда долара), което е увеличение от 74,46-86,49% спрямо година по-рано, се казва в документ на фондовата бо ...
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма нито една китайска компания за електромобили на печалба, ако им се спрат субсидиите още утре няма да ги има ще са фалирали. Така че това не са пазарни цени. Не, не са по-евтини дори и в Китай.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    А бе някак като става въпрос за хубавата страна на електричките, само тесла се дава за пример. Ако е за цена - китайци в китай. Как за толкова години един производител не успя да ги настигне? И пак най-доброто, но продажбите му падат.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакай да я видим в кола тази батерия първо, защото от години слушаме всеки месец за революционна батерия която до месец излиза на пазара иииии ... нищо. Единствено LFP-то предложи някакъв напредък, но и то хубаво хубаво, ама повечето производители не го ползват.
fallback
Последни