IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили съживиха столица след спиране на тока от буря

100,000 електрически коли са достатъчни да захранят цяла провинция при авария, твърдят учени

В Канбера, Австралия, десетки хиляди домове останаха без електричество по време на силна буря, но на помощ на града се притекоха електромобили. Заслугата е на Австралийския национален университет, който провежда пилотна програма за проучване на възможностите на електромобилите като балансьори на електрическата мрежа. Ръководителят на проекта д-р Бьорн Стърмбърг обясни, че екипът му разполага с автопарк от 51 електрически превозни средства Nssan Leaf.
  
     
Nissan Leaf, електромобили, мрежа
   
    
Учените наблюдават мрежата и винаги могат да върнат енергия към нея при нужда. Така е станало и след силната буря, прекъснала захранването в австралийската столица. Разбира се, няколко десетки електромобила не са успели да захранят всичките 90,000 домакинства, останали без ток, но са дали енергия на аварийните служби, на някои критични предприятия и са спомогнали за по-бързото възстановяване на електроподаването.

„Автопаркът ни от 51 електрически превозни средства не може да се сравнява с най-големия генератор във Виктория, но електромобилите ни реагираха точно по предназначение и предоставиха малко над 100 киловата електричество обратно в мрежата, помагайки за възстановяване на баланса на предлагането и търсенето в националната мрежа," каза Стърмбърг в коментар за ABC.
  
   
Бьорн Стърмбърг, Австралия, Канбера, електромобили
Д-р Бьорн Стърмбърг. Снимка ABC
 
     
Изследователят посочва още, че ако 100 000 електрически коли, продадени в Австралия миналата година, можеха да подадат енергия обратно в националната мрежа, когато е необходимо, те биха осигурили приблизително същото количество електроенергия, колкото потребява цялата територия на провинция Нов Южен Уелс.

„Възможно е това да се прави и в по-големи мащаби винаги, когато се наложи. А подобен инцидент възниква средно веднъж на всеки пет години, и тогава трябва трябва просто да използваме електромобилите си не по предназначение за половин час и след това отново да ги върнем към стандартните им задачи“ – добавя той.

Местните власти вярват, че подобна система може да отвори нови възможности за страната, да намали сметките за електричество и да помогне за по-бързото спиране на електроцентралите, работещи с въглища и газ.
 
    

 

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Е, ако така или иначе ги има автомобилите, защо да не ги ползват?! Никой не казва да не ползват и генератори, но ако така или иначе има и още една възможност. То нали имаше преди време пишеше за Япония, че след някаква буря някакъв Нисан е осигурил три дни нуждите на семейство докато възстановят електрическата мрежа. Ако сложат в багажниците на Нисаните и по един генератор, смятай...
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Един бензинов генератор за 1000 лева върши същата работа като електрокар за 100 к.лв , само дето е 100 пъти по евтино.