IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Porsche се сблъска с отлива от електромобилите

Продажбите на Taycan падат и това налага промени в производството

Лоши новини за Porsche - германската марка отдели прекалено много време, за да разбере, че електрическите автомобили не са по вкуса на клиентите, като това засяга нейният единствен модел с нулеви вредни емисии - Taycan. Спортният седан се радваше на голяма популярност при излизането му на пазара, но в последно време продажбите му спаднаха и това налага сериозни промени в плановете за производство.


Porsche Taycan производство


Според информациите, през последните месеци в Porsche са получили хиляди известия от своите дилъри, но не са ги взели предвид. Така компанията е пропиляла ценно време и сега ще бъде принудена дори да спре временно производството на Taycan, който в един момент беше нейният най-ценен модел, изпреварвайки легендарния 911 и дори Cayenne - най-продаваното Porsche в историята.

За съживяване на продажбите на Taycan не помага дори пускането на по-мощна батерия и следователно с по-голяма автономност на всички версии. Сега компанията ще премахне две от производствените смени на електромобила в завода си в Цуфенхаузен, като не е изключено да се стигне и до съкращаване на персонала. Последното е обсъждано на среща между ръководството и представители на профсъюзите, но това ще е крайна мярка, ако положението се запази.

Единственият светъл лъч н създалата се ситуация е, че една от версиите на електромобила - Porsche Taycan Turbo GT, се радва на интерес от страна на потребителите. Флагманът на модела има 1108 к.с. и струва близо 250 000 евро, като се произвежда само след предварителна заявки и внасяне на сериозен депозит.


0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Пенчо ( преди 4 месеца )
    Порше Тайкан ТУРБО ?!? Електрическо? ТУРБО?!?Я пак?
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тайкан никога не е взимал субсидии, защото е твърде скъп.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    В.Д. ( преди 4 месеца )
    Продажбите паднаха, защото германското правителство спря субсидиите. Елементарно.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    RacingFan ( преди 4 месеца )
    Kато цяло Тайкан се продаваше в началото, защото беше първата суперкола от Порше на 100% ток. "Новичко", дето се вика - тренд. Порше електричка. Само че вече не е новичко, но иновациите там не са кой знае какви. Хората разбраха, че EV и спортно шофиране не са съвместими, поне не и в близките 5-10 години. Отделно Тайканите се оказаха доста чупливи (напишете the least reliable EV cars и вижте за какво иде реч). Някак си на европееца не му се иска в рецесия да набива пари за чуплива играчка.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Един ( преди 4 месеца )
    Сори ,но за 250000 евра вече може да си купиш сносен самолет ,а не кола ,с която да рискуваш по пътищата сред бесни ***!
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За тяхно съжаление, Порше не успяха да догонят технологично Тесла навреме за представянето на Тайкан. При същия пробег, колата се нуждае от много по-голяма батерия от Модел 3 Пърформанс и тежи с 500 кг повече. Какъв спорт при 2,4-2,5 тона? Другият проблем е, че не пожелаха да използват енергийно по-плътни батерии, каквото има, макар и по-скъпи (и каквито Ферари ще използва), а разчитат на същия клас като Audi и VW. На клиентите това им е ясно. Прекомерната маса се усеща в първия завой.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Те си имат начини да ги продават,ако искаш истинско Порше трябва да вземеш първо 2-3 Тайкана, за Престиж ли било, хахаха смешковци какъв престиж може да носи една кола.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не се учудвам, за тази скъпа играчка. Ако искаш да я караш като истинско Порше, батерията едва стига за 200км. Ако искаш повече пробег, караш като Дачия. И при цена над "истинско" Порше, не могат да очакват нещо повече от бутикови продажби.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Илиян ( преди 4 месеца )
    В България Порше се купува за престиж, защото няма как да се използва целият му рейсинг потенциал, даже никак. В Германия Порше се купува основно за удоволствие от спортно шофиране, защото освен, че няма ограничения на скоростта, можеш когато си поискаш да отидеш на писта и да се накефиш максимално :).
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Порше се купува в голяма степен за имидж. Ако не беше така някой щеше ли да погледне СУВ Порше? А по твоята логика кой ще си купи базово А4,3-та серия и тн за 80-90к (да не кажа дори А6 и 5-та серия ако гледаме простор) след като Супърб за толкова е много по-бърз и богато оборудван? Ама на - купуват се.