IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и Rimac се отказва от електричеството

Политиците се опитаха да наложат ЕV с принуда и отблъснаха хората, обяснява шефът на Bugatti

Дори компанията Rimac, един от пионерите в създаването на електрически хиперколи, смята да се откаже от задвижването само на ток, призна основателят й Мате Римац по време на организирана от The Financial Times конференция в Лондон. Нашумялата хърватска компания, която сега обединява сили с Bugatti, така  и не е успяла до момента да продаде всичките 150 бройки от серийния си модел Nevera, призна Римац.
  
   
Rimac Nevera
 
     
Хиперавтомобилът бе представен през 2021 като доработка на концерта C_Two с мощност 1888 конски сили. Но очакваното разграбване на лимитираната серия от 150 бройки така и не се случи. Римац отдава това на спад в търсенето на ексклузивни електромобили.

"Ние започнахме да разработваме Nevera през 2016, когато електричеството все още беше готино", обясни хърватинът. Оттогава обаче пазарът се разви, вкусовете се иззмениха, законодателите и големите производители превърнаха електрическите коли в масово явление. "Регулаторите и някои автомобилни компнии толкова много натиснаха за електромобилите, че нагласите се промениха. Те се опитаха да ни наложат неща, които не искаме. Затова хората започнаха да се чувстват отблъснати от електрическото задвижване, от цялата тази принуда. Аз лично винаги съм бил против нея. За мен всичко трябва да идва по заслуги. За да успее електрическият автомобил, той трябва да бъде по-добър продукт от останалите".
  
  
Rimac, Bugatti, Мате Римац
  
   
Римац добави, че Nevera е била разработена най-вече като демонстрация какво може да бъде постигнато с електромотори и батерии в една епоха, когато тази технология още тепърва се зараждаше. "Тогава смятахме, че електромобилите ще са привлектелни след няколко години, защото ще имат най-добрите показатели... Сега, когато електричеството стана масово в автомобилния сектор, компаниите в най-високия му сегмент се опитват да се диференцират от него", казва хърватският инженер, който управлява и Bugatti. Тези опити да се отличават от масата се изразяват във връщане към аналоговите технологии и двигателите с вътрешно горене. Римац използва аналогия с класическите часовници, които си остават в пъти по-скъпи и желани от по-способните смарт часовници.

"Един Apple Watch може да върши всяко нещо по-добре. Може да върши 1000 допълнителни неща, много по-точен е, може да ви мери пулса. Но никой не би платил 200,000 евро за Apple Watch", подчертава Римац. "Ние имаме пазар за Nevera, и това е най-продаваната електрическа хиперкола. Доставили сме вече над 50 бройки". Според Римац, ако Bugatti направи електрически модел, той ще се продава заради силата на марката, но интересът със сигурност няма да е същият, както към потвърдения наследник на Chiron с V16 двигател. Съответно и следващият собствен модел на Rimac няма да бъде чисто електрически. "Ние не сме електрическа марка, ние просто правим това, което изглежда вълнуващо към момента", поясни Мате, споменавайки, че бъдещето може да включва водород, пропан-бутан и даже дизел. Римац вижда възможности за принципно нови типове задвижване, при които "химически различни" от сегашните течни горива ще бъдат използвани за генериране на електричество за задвижване на моторите - нещо, което би елиминирало нуждата от големите и тежки литиево-йонни батерии.
  
   

 

0 от 500
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Да аз все си мисля че вместо да спестим ресурси на планетата, в последствие ще имаме по две коли. Една електр. За града и хибрид за дълъг път. Поне аз така мисля да направя. В София има много ел.коли защото зоната е безплатна, познайте какво ще се случи ако стане платена. Регистрациите ще почнат да клонят към 0-ла.
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ето че и друг повтаря тезата ми, че ДВГ никога няма да умре и който може да си позволи да купи скъп автомобил с ДВГ и да си плаща по-високи данъци, ще продължи да го прави за удоволствие. Електромобилите ще останат за бедните и за прагматичните хора, които приемат автомобила за средство за придвижване от точка а до точка б, а не като произведение на изкуството, на което да се възхищаваш.