IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и Rimac се отказва от електричеството

Политиците се опитаха да наложат ЕV с принуда и отблъснаха хората, обяснява шефът на Bugatti

Дори компанията Rimac, един от пионерите в създаването на електрически хиперколи, смята да се откаже от задвижването само на ток, призна основателят й Мате Римац по време на организирана от The Financial Times конференция в Лондон. Нашумялата хърватска компания, която сега обединява сили с Bugatti, така  и не е успяла до момента да продаде всичките 150 бройки от серийния си модел Nevera, призна Римац.
  
   
Rimac Nevera
 
     
Хиперавтомобилът бе представен през 2021 като доработка на концерта C_Two с мощност 1888 конски сили. Но очакваното разграбване на лимитираната серия от 150 бройки така и не се случи. Римац отдава това на спад в търсенето на ексклузивни електромобили.

"Ние започнахме да разработваме Nevera през 2016, когато електричеството все още беше готино", обясни хърватинът. Оттогава обаче пазарът се разви, вкусовете се иззмениха, законодателите и големите производители превърнаха електрическите коли в масово явление. "Регулаторите и някои автомобилни компнии толкова много натиснаха за електромобилите, че нагласите се промениха. Те се опитаха да ни наложат неща, които не искаме. Затова хората започнаха да се чувстват отблъснати от електрическото задвижване, от цялата тази принуда. Аз лично винаги съм бил против нея. За мен всичко трябва да идва по заслуги. За да успее електрическият автомобил, той трябва да бъде по-добър продукт от останалите".
  
  
Rimac, Bugatti, Мате Римац
  
   
Римац добави, че Nevera е била разработена най-вече като демонстрация какво може да бъде постигнато с електромотори и батерии в една епоха, когато тази технология още тепърва се зараждаше. "Тогава смятахме, че електромобилите ще са привлектелни след няколко години, защото ще имат най-добрите показатели... Сега, когато електричеството стана масово в автомобилния сектор, компаниите в най-високия му сегмент се опитват да се диференцират от него", казва хърватският инженер, който управлява и Bugatti. Тези опити да се отличават от масата се изразяват във връщане към аналоговите технологии и двигателите с вътрешно горене. Римац използва аналогия с класическите часовници, които си остават в пъти по-скъпи и желани от по-способните смарт часовници.

"Един Apple Watch може да върши всяко нещо по-добре. Може да върши 1000 допълнителни неща, много по-точен е, може да ви мери пулса. Но никой не би платил 200,000 евро за Apple Watch", подчертава Римац. "Ние имаме пазар за Nevera, и това е най-продаваната електрическа хиперкола. Доставили сме вече над 50 бройки". Според Римац, ако Bugatti направи електрически модел, той ще се продава заради силата на марката, но интересът със сигурност няма да е същият, както към потвърдения наследник на Chiron с V16 двигател. Съответно и следващият собствен модел на Rimac няма да бъде чисто електрически. "Ние не сме електрическа марка, ние просто правим това, което изглежда вълнуващо към момента", поясни Мате, споменавайки, че бъдещето може да включва водород, пропан-бутан и даже дизел. Римац вижда възможности за принципно нови типове задвижване, при които "химически различни" от сегашните течни горива ще бъдат използвани за генериране на електричество за задвижване на моторите - нещо, което би елиминирало нуждата от големите и тежки литиево-йонни батерии.
  
   

 

0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 5 месеца )
    Така става когато реалния пазар се изкривява от чиновници. Ел колите все още са нишов продукт за хора които могат да зареждат вкъщи на евтин ток или в офиса. А масово хората особено в големите градове нямат тези условия. Така потенциалните клиенти стават все по малко. В добавка субсидиите отпадат, обезценяване то на втора употреба е огромно защото технологията се развива бързо и днешната нова Ел кола след 1-2 г. е морално остаряла. Като сложим и безбожните цени всичко води до срив на пазара им.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хм ( преди 5 месеца )
    Цялата беда е,че тръгнаха да налагат насилствено електромобилите!И разочарованието се върна като бумеранг.Иначе ел. колите имат своето място,да кажем до около 50% ,според местните условия.
  • #30
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Некакъв ( преди 5 месеца )
    Може на жената да и купя някакво малко електромобилче, за града, ако ни излиза по-изгодно. Но и тя не иска. Премиум марките с по 200км/ч максимална скорост и с 300 км пробег не си струват. Моята не я карам с 300, спазвам всички знаци и правила (не съм от джигитите), но ми е приятно да знам, че е мощна и ще мина 600-700км без да мисля с колко карам и не мисля колко време ще вися на зарядни станции и т.н.
  • #29
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Некакъв ( преди 5 месеца )
    Почти свършиха балъците, които купуват електричките и бизнеса пропада. Имам приятел, който си купи електро бмв. Ужасно е. Върху таблото са закрепили нещо като таблет и там гледа всичко. Много е грозно. От светофар до светофар ускорява бързо, но това ти е$ава майката. На всеки 3-4 км трябва да слизаш да повръщаш. И аз имам спортна кола 450кс, но ускорява за 5 сек до 100. Някак си е по-нормално. Максимално 220км/ч., а моята дига 300км/ч.. Никога няма да си купя електромобил за себе си.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Мате, споменавайки, че бъдещето може да включва водород, пропан-бутан и даже дизел." Човека си го казва в прав текст, че ел.колите в сегашния си вид НЯМА да се наложат....нито е първият шамаросан от реалността, нито ще е последният...не му се иска да фалира и се налага да произвежда това което се търси - ДВГ forever !!!
  • #27
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    докато има тарикати ще има и балъци или на всекиму според потребностите на всеки му според възможностите който иска да плаща по два милиона за автомобил с двг никой не те спира който няма такива пари но иска автомобила му да ускорява за помалко от 3 секунди да си вземе електро няма футболна драма за всеки влак си има пътници въпроса е че на римац му натътрузиха вековен бранд и не знае по коя пътека да тръгне дали електро или двг или хибрид ами пускай една платформа за трите и си решаваш проблема
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    държавата да мисли как да развива обществения транспорт а не да се чуди какво да прави с милионните автомобили които по цял ден стоят на паркинги семейства имат по три четири автомабила това не е нормално няма зелени площи детски площадки всичко е паркинги и гаражи в презастроени населени места да се вдигат застраховки и данъци на мпс и да се нормализира тази истерия като нямаш гараж или място за паркиране нямаш право да притежеваш автомобил в нормалните държави е така
  • #25
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Реално ( преди 5 месеца )
    Не си разбрал какво казва Мате: "Народа не иска да плаща 1.5 млн. за нещо с параметрите на Plaid с чип тунинг и с 3 седалки по-малко"
  • #24
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Пак навреме се е усетил,чакаме Римац дизел.
  • #23
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Не, той казва, че богатите искат нещо специално, за да се отливачат или да са погалени нейде. А за масите - каквото им предложат. Всъщност един ръчен часовник е много по-добро решение от електронен - няма замърсяваща батерия, няма излишни облъчвания за търсене на сигнал, BT и подобни и си изпълнява точно и ясно функцията - мери време. А не да ти напомни за това, за онова, ама да си говориш на ръката (много ми е любимо)... Човека си гони бизнеса, а ние си пишем да не заспим. :)