IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.
 
 
Мъск


Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.
 
 
Tesla, Тесла, Завод, Бранденбург, Берлин


Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.
 
 
Тесла, Мъск, Tesla


Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.
 
 
Tesla

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Любопитен ( преди 7 месеца )
    "И може би Дани от "Ергенът"" кой е този и знаеш ли за какво говориш или ей така да върви логореята? Ти вярвай вярвай вярвай вярвай вярвай вярвай вярвай вярвай на мантрите на toyota. Аз вярвам на фактите от реалността. Както за китайците, така и за електрификацията в световен мащаб на всички фронтове. Енергетика, транспорт, отопление. Процесите си вървят и са необратими независимо дали такива като вас им вярват или не. Някакви доказателства имаш ли че тези факти не са верни, освен ВЯРАТА?
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 7 месеца )
    Така е, Мите. Още поетът го е казал по наш адрес, "а вий вий сте ***!". Сал ти и Мъск ги разбирате нещата, както трябва. А, и китайците от компартията. И може би Дани от "Ергенът", ама за него имам някои съмнения.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 7 месеца )
    "Ами какво да каже? Като проект NV9 (евтина тесла) отпадна." Ти да видиш. А дали не стана обратното? Дали не го забързаха, както прогнозирах? Допускам че ще стане както с Тесла модел У. През септември каза, че в края на следващата година ще започне производството. Повтарям за функционално неграмотните започне, започне започне, производството производството производството. Още през март на следващата година беше ПРОДАДЕН първия модел У. Шест месеца по-рано от "началото на производството"
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Според дънинг Крюгер наистина е така. Антиелектриците са антиматематици и антифизици и антимислители. Особено последното им е забранено защото е опасно за живота им. Няма как да вникнат В статията и да коментират нещо от нея. Интелектът им стига да коментират коментиращите както се вижда. Както и да говорят за Грета тунберг, хладилници чукчи, мантри за лъжлив Илон (това донякъде е вярно, но обикновено лъже за срокове), спадащи акции , въпреки че растат, заради добрите новини.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Опала, не бях прочел цялата "статия". Значи, ако няма куп електронни дивотии вътре, никой няма да купи автомобила?! И някой му вярва?! Нека да погледне продажбите на Дачия в Европа, и после да си замисли кое е най-сложното в колите на Дачия? Софтуера на системата против боксуване и задължиителното SOS call.. Купуват ги! Не след 50 години, а сега! В САЩ не знам как, защото не живея там... Там може да живеят вече и в 2050 година.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Айде още един в кюпа "нещо си като услуга", ама плащаш пълна цена. Нищо, все ще се намерят оптимисти... Даже ще го гледат на живо?!
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Мисля, че всички поклонници на Мъск имат нужда от изкуствен интелект, поради липса на естествен.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Ето това е мошеник от класа.На чукчите се гласи да продава хладилници.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не, че съм по-голям разбирач от Мъск, обаче писъкът на модата на автономните автомобили не беше ли преди 5-6-7 години? Тогава всички се втурнаха през глава да правят такива, воглаве с Юбер, Лифт и дори баба Гицка от Кypтoво Конаре. После модата се смени и всички разформироваха съответните отдели. Гугъл и Юбер май упорстват нещо, но само в родната Калифорния. Баба Гицка не е излизала с официално съобщение, така че за нейните разработки на роботизирани коли можем само да гадаем.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А да разчита на роботаксито е смешно. Първо на колко места в света може да го пусне и второ не една и две компании вече имат полеви опит в това, за разлика от Тесла