IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.
 
 
Мъск


Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.
 
 
Tesla, Тесла, Завод, Бранденбург, Берлин


Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.
 
 
Тесла, Мъск, Tesla


Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.
 
 
Tesla

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.


0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Турбо ( преди 3 седмици )
    Пак говориш за миналия вторник или този през 2022 година, за да докажеш Как през 2030 година електрическите баничарки не стават. Спомняш ли си че през 2022 с гордост заявявах че на всеки 200 км има 50 kW зарядна станция, А сега има над 100 колонки по 150 kW?
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Защо съм избрал сега дизелова баничарка?Защото зареждам за 5 минути и пробегът ми е над 1000 км с едно зареждане.За пътуване от България до Италия,няма да треперя дали ще се добера до следващата зарядна,дали работи зарядната,дали няма да ми отхвърли кредитната карта.
  • #44
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Не пътувам вече до Турция,там митническия контрол много се затегна.Нашите митничари обмитяват не по фактурата,а по "справедливи" цени определени от Кокорчо.Добре,че се махна сглобката.
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    В Гърция няма зарядни.Започнах да пътувам и извън България.Електрическа баничарка с 500 км пробег и бързо зареждане още няма.Липсва и безплатната енергия.Засега всичко е в мечтите ти.
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дали ще е бързо още в понеделник? Не, взех някой ще понеделник 2028 някой в понеделник 2030, А за някои дори през 2040 може да няма алтернатива и вероятно забраните ще отпаднат поне за тях ако не са отпаднали като ненужни и за останалите. Точно затова твърдя че китайските субсидии от съседната статия са за добро за целия свят и преминаването на Китай към електромобили е добро за целия свят. Развиват технологиите с техни субсидии да станат евтини за нас, както направиха германците за фотоволтаи
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е този въпрос поставям от години? Това ми е единствената гледна точка без да съм я променял! Когато за един и същ тип автомобил с едни и същи параметри електрическият автомобил е на същата или по-ниска цена от автомобил с ДВГ, а собственикът няма проблеми със зареждането, в повечето случаи би избрал електрическия автомобил без нужда от забрани. Засега тези условия са изпълнени единствено и само за скъпи и бързи автомобили и там е силата на електромобилите без забрани. Кръгът обаче се разширява
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Така поставен въпрос,отговорът е електрическата.
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Още днес през 30 км имаш бързи зарядни станции из цяла България и за 400 км ще минеш минимум 10 броя зарядни станции с по няколко колонки. Цените на тока така или иначе ще паднат когато има реална конкyренция, А така или иначе зареждаш 400-500 км евтино вкъщи. Спираш на бързата да до заредиш 200-300 км за 10-15 минути. Аргументирай се защо би избрал дизеловата?
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Има спад през първото тримесечие,какво ще стане до края на годината не мога да гадая.Може би ще има спад в продажбите (без субсидии) или минимален ръст.
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До турбо ( преди 3 седмици )
    През кое бъдеще ги пробва? 1995 или по-рано? Наистина ли смяташ че така се води сериозен разговор? Като повтаряш изтъркани лафове за електрическа баничарка която все още не съществува и скоро няма да съществува? Не говоря за понеделник и вторник припомням повтарям потрепвам по четвъртвам по 5 съм колко пъти да повтарям? 2028 година 24 април пробваш електрическа баничарка с 500 км пробег и 300 киловата зареждане на по-ниска цена от дизелова. Коя избираш?