IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.
 
 
Мъск


Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.
 
 
Tesla, Тесла, Завод, Бранденбург, Берлин


Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.
 
 
Тесла, Мъск, Tesla


Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.
 
 
Tesla

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.


0 от 500
  • #66
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "Какво лошо виждаш Европа да субсидира производството на тези превозни средства, за да се избави от вносът на изкопаеми горива?" Виждам лишо, защотонплащам 45% данъци в странта в която жуея, за да може Йенс да кара кола, която не може да си позволи, а на мен още да не са ми управили дупките на пътя оред къщата...
  • #65
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #64 не мога да го кажа по-добре.
  • #64
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    ... да направиш гараж на всеки апартамент, че да си купят електромобил. И последно, както писах и преди, когато видиш онези ППС, дето трябва да са на разположение 27/7 да са на ток, значи има превес на технологията. И всичко до момента звучи като лозунг. Не знам дали различавате лозунги/реклама/PR от факти. А факт е, че за момента и за следващите 20-30 години ДВГ ще има превес, ако не стане някакъв невероятен технологичен пробив в съхранението на електричество и в кадри да ремонтират електрокари
  • #63
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    .. станат по-евтини? Къде, в Китай, ама ние живеем в страна от ЕС и дори китайските коли са по-скъпи от Дачия! Ако Мъск направи евтина кола - каза си човека, не го мисли. Може и да реши утре, човека е доказал, че не знае какво говори и говори колкото да има какво да влезе в медиите при падаща цена на акциите. Акциите нараствали - може, но цената им в краткосрочен период се определя от моменти настроения и желание, а не от резултати... И това всичкото ако, около 2040. Успех в Младост да направиш
  • #62
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Пак слушах за светлото бъдеще на електромобилите и разбрах следното от колегата "защитник" на електробъдещето. Ако всички живеем в къщи или имаме апартаменти, за да зареждаме евтино! Ако тока стане по-евтин (НЕВЪЗМОЖНО - посоката е само една, нагоре, запомни го и ми го повтаряй всяка година). Ако имало зарядни на всеки 30 километра - не на всеки 30 километра има бензиностанция, какво остава за зарядно. Не съм прав - прав съм. Виж Върбица, Сакара планина и не пиши глупости. Ако ел. колите ...
  • #61
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Sdf ( преди 1 седмица )
    Специално с Алпите даде много грешен пример .
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Sdf ( преди 1 седмица )
    Специално в Алпите зарядните са пред почти всеки хотел. А ако имаш впредвид Бг за ски с ел.кола - то цяла България е 300 км
  • #59
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 58 ( преди 1 седмица )
    Контрааргумента е че електромобили се карат точно в държавите са с атмосферни условия които описваш. Кажи ми маршрута по който ходиш на ски в Алпите за да ти кажа през колко километра са зарядните станции и Колко са на брой? Ако искаш мога да ти кажа и колко са свободни в момента защото и тази информация е налична в реално време онлайн. Търсиш решения на несъществуващи проблеми. Има някаква вероятност да чакаш на зарядна, но същата е да чакаш на бензиностанция, защото те са по-малко от зарядните
  • #58
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Продължавам с предното си мнение. Преди теоретиците да почнат ;). Отиваш на ски с ел.колата с пълна екипировка и 4 човека 200 км през алпите и трябва да търсиш да зареждаш, почваш да търсиш след 120-150 км щото може да са пълни станциите. Навън е -20 , айде със здраве. Няма Тесли няма Ауди няма Мерцедес еднакво е. Само който не е се опарвал не знае. Виж за града или между големи градове е ел. Колата е супер.
  • #57
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Прочетах всички коментари и споровете са много интересни. Мисля че всички имат аргументи, споделям лично мнение. Ако искаш ел.кола, няма как да минеш само с една кола а трябват две. От личен опит - малка ел. Кола за града, бензин или дизел за пътуване из България или Европа. Ел.кола става за дълъг път само между големи градове. *** на ски в Алпите с ел.кола и се озъбваш. 20 коли чакат за станция и пробега е 200-250-км на студено щото иначе пада на 150.