IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.
 
 
Мъск


Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.
 
 
Tesla, Тесла, Завод, Бранденбург, Берлин


Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.
 
 
Тесла, Мъск, Tesla


Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.
 
 
Tesla

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.


0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Този пак е предозирал.Статия запълнена с обещания,намерения и заклинания.Нито един факт или доказателство как ще стане,кога ще се случи.Всичко това на фона на спад в акциите,спад в продажбите на електрически автомобили след отпадането на субсидиите и бум на продажби на хибриди и бензинови автомобили.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Това ми звучи като партиен лозунг,изречен от някоя калинка като танте Урсула."Той обаче подчерта убеждението на Тесла,че електромобилите ще доминират в крайна сметка на пазара." Липсват ми само ръкопляскането на феновете и скандирането Тесла,Тесла, Тесла.
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И всъщност много добре знаете че съм прав защото никой не посмя да се обзаложи че тази година ще бъдат продадени повече електромобили в световен мащаб отколкото миналата година въпреки пропагандата за срив. Сега искате ли да се обзаложим, евтината Tesla не е отменена или дори отложена, а ще се появи изневиделица и сега я крият за да не сринат продажбите? Ще има в "прецакани фенове" който няколко дни преди това са си купили скъпата Тесла модел 3 вместо да изчакат седмица за по-евтината.
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 7 месеца )
    Точно затова обичам да пиша тук и да си изказвам мнението. Използвам критичното си мислене и проверявам всички източници на информация до които се докопам, а вие в старанието си да упражните злобата си, намирате какви ли не анекдотични доказателства, но понякога давате и полезни линкове, които в крайна сметка отново потвърждават гледната ми точка, но дотогава не съм намирал сам, за което съм ви благодарен. Виждаш ли разликата? Ти аргументи различни от лични обиди към събеседниците нямаш.
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 7 месеца )
    Аз стотици пъти съм давал аргументи защо не вярвам на toyota. Нито за водородното бъдеще, нито за манипулациите че започват да произвеждат батерии за 1500 км с 10 минути на зареждане, за да накарат хората да изчакат и да не бързат да си купуват стара технология електромобили само с 500 км пробег и бавно зареждане. Аргументирал съм се с факти цифри и съм се позовал на физичните закони. Ти освен вярата имаш ли някакви аргументи, че той не произвежда над 80% от батериите и фотоволтаиците?
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Никой не му пука за мнението ти - има един всеобщ ориентир : пазара на акции. В момента Тесла качи 14 % . Знаеш ли колко е това за билионна компания??? Колкото 3 Българии - заедно с фолкаджииките
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 7 месеца )
    Леко, Мите, леко да не се задавиш от плюнчене. "Логоректикът" пак обяснява за логореята. Няма такъв майтап, бе Мите. Той не бил вярващ и затова цитира факти, които е прочел и слушал в Интернет. Ъъъъ, да те открехна нещо, Мите - няма особена разлика дали ще се позовеш на "факти" от някоя свещена книга или от прес съобщение. И в двата случая "вярваш" на написаното или чутото и се надяваш да е вярно.
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 10 години абсолютно всички компании които се занимават с електрически коли ще фалират в този сегмент. Тези които си запазиха производствата на истински автомобили с ДВГ ще оцелеят. Тойота ще си остане абсолютен хегемон по отношение на пазарен дял и се очаква да нарасте до 15% което е почти 3 пъти повече от VW. Ще видим и грандиозното завръщане на дизела и обявяването за най ефективната и екологична технология на хилядолетието. Всички ВЕИ ще започнат да произвеждат новите E-fuels.
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 7 месеца )
    "За последните 4 месеца цената акциите падна от 260 до 145 долара (макар че той обича да играе с това). " Очевидно по-ниските приходи, спада на продажбите. Това че са изхарчили два милиарда от резервите и вече нямат 30 милиарда на 28 милиарда кеш, както и това че се отложили евтината Тесла се отразява зле на акциите по твоята логика. Вчера бяха 141 долара, а днес след с риба на акциите вече са 160 долара. Не че има някакво значение. Просто ти доказвам, че грешиш. За Тесла цената няма значение.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Или и ти като онзи виц : погледни какъв си се отпуснал и си надебелял. -Защо не направиш някоя диета и не ходиш на фитнес. - пробвах ама не става. - за колко време пробва? - ами ходих веднъж на фитнес и един следобед спазвах диета и нямаше никакъв резултат" и вашите очаквания са същите. Всеки път си мислите че бъдещето е след пет минути и отивате да изпушите една цигара и да гледате да не го изпуснете. При електромобилите е по същия начин - нагоре надолу, но е важна тенденцията и постоянството