IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски електромобил измина 1070 км с нов тип батерии

Резултатът на Nio ET7 беше постигнат в реални условия

Китайската компания Nio обяви резултатите от три отделни теста, проведени тази седмица с най-новата версия на модела ET7. Изпитанията са забележителни, не само защото EV успя да измине 1070 км с едно зареждане, но и заради новите полутвърдотелни батерии, които бяха използвани.


Nio ET7


Автомобилният производител обяви, че една негова кола, пътуваща от Шанхай до Ксиамен, е изминала 1046 км, преди батерията да изчерпи. Друг автомобил е изминал 1062 км от Пекин до Хефей, а третият е преодолял 1070 км между градовете Кунминг и Жандзян.

При най-дългото пътуване ET7 е превозвал около 200 кг товара, изкачил се е на 1875 метра надморска височина и е развил максимална скорост от 118 км/ч, а средната скорост е била 83,7 км/ч. Пътуването на електромобила е отнело малко под 13 часа.


Nio ET7


Основна роля за постижението на електрическия седан е изиграла полутвърдата батерия, с която е оборудван. Тя е способна да съхранява 150 kWh енергия, като на размери е същата като литиево-йонната батерия на Nio с капацитет 100 kWh и тежи само с 20 кг повече, въпреки че разполага с 50% повече ток.

Полутвърдите батерии са еволюция на литиево-йонната технология, като при тях изцяло течния електролит е заменен с твърд проводящ материал, който е суспендиран в течен електролит. Технологията обещава не само по-голям пробег на превозните средства, но и в намаляване на физическия размер на батериите във всички електромобили, за да ги направи по-леки и по-ефективни.


Nio ET7


Обявяването на тези впечатляващи тестове на гамата съвпада с началото на предварителните поръчки за ET7, които стартираха на 16 април. На 25 април Nio официално ще обяви всички спецификации за автомобила, а доставките ще започнат на 30 април.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не лошо постижение наистина. Ако продължават така ще станат нещата някой ден. Но няма да е в следващите 10 години минимум.
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да го кажа и по друг начин. Най-икономичната Тесла модел 3, която харчи 14 на 100 е и най-леката, защото има батерия с най-малък капацитет. Ако и поставят батерия със същото тегло но с 50% повече капацитет ще изминава 50% повече пробег - около 600 км реални. Ако и поставят този тип батерия със същия капацитет, автомобилът ще стане по лек и ще харчи още по-малко от което пробегът пак ще се вдигне, но автомобилът ще стане по-лек от автомобил с ДВГ и ще износва по-малко гумите от автомобила с ДВГ.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Е именно де. Тоест признаваш че този тест на електромобила е много по-реален и може да му се вярва, отколкото тези на хибридите. Този електромобил ще измине много повече от 1000 км с едно зареждане, ако правят петък както на хибрид който има разход 2 на 100. И в случая разхода въобще не е нисък - 15kWh /100км доста електромобили постигат подобен разход при реални пътни условия. В случая този автомобил изминава над 1000 км заради голямата батерия, която е по-лека.
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    8.. няма нормален човек, който да вярва на разход 2/100 на хибриден СУВ (примерно). Само лаици си мислят, че е така. Хибрид на дълъг път, (каран нормално) си е дефакто разхода на ДВГ.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Този тест е много по- реален от тестовете на хибридите при които дават един литър на 100 километра, като целият тест е 10 км . Да изминат целият този маршрут и да кажат Колко е реалният разход на гориво? Пък и питай гост Колко е нормалната скорост за шофиране по магистрала - 90 км в час. Хайде обсъждайте си опорните точки предварително, че се излагате! Този е минал 1078 км за 13 часа а Гост с неговото шофиране ще спести 20 мин., но 10 от тях ще отидат за зареждане, че 1 резервоар не му стига
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не ми трябват измислени тестове, а реални. Това не е реален тест, карал макс с 120... и средна 83, значи е поддържана около 90-100. Ако било магистрала..кой кара така, освен камионите. Аз ако моята я закова на 100, разход 4/100 и имам 70л...и говорим за голямо сем комби. Но реално не карам така...
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Шефа на CATL не вярва в такива батерии.
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    1000 км на ток отдавна е възможно. Въпроса е на каква цена. За това Нио намирам данни че батерията сама ще струва от порядъка на 40к долара. ЕТ7 със 90кВч батерия ти е 90к евро.
  • #4
    2 rate up comment 9 rate down comment
    До 2 ( преди 7 месеца )
    Скоро не е звънял приятеля тираджия, че е откраднал две туби нафта за теб, че си така изнервен? Споко, ще открадне, ще напълниш печката и пак ще обичаш ДВГто. Всяка криза има край
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 2 - Т.е. - защото нещо днес го демонстрирали, но още го няма на пазара и никой не го позлва, то значи, че не може да се критикува по-старата технология, кояот е налична по улиците? Стага бе брат. В оптиа, да си го "върнеш" и да се "докажеш", ставаш смешен. Като дойдат, дойдат и ще се возим на тях, ако стават и нямат проблеми. Сега "какви проблеми може да имат!" не знам, ама си мислихме така и за първитя S-ки. Батко ти си взе 5 годишна така с идеята, че са "вечни и без подръжка" хо хо хоооо.