За полутвърдотелната батерия на NIO се говори от дълго време. Тя е производство на друга китайска компания - WeLion, като беше обявено, че ще гарантира пробег от над 1000 км без презареждане. Сега тези стойности са потвърдени официално.
Уилям Ли - съосновател и главен изпълнителен директор на NIO, лично тества батерията зад волана на флагмана на марката ET7, като заедно с него пътува Шен Фей - вицепрезидент, отговарящ за финансите. Двамата изминаха 1044 км, като достигнаха до финала на маршрута с 3% оставащ заряд, което означава, че можеха да изминат още около 30 км.
Пътуването на Ли на борда на ET7 беше предавано онлайн от началото до края. То продължи 14 часа, като електромобилът тръгна в неделя рано сутринта от станция за смяна на батерии в Шанхай по пътища, които минават покрай източното крайбрежие на Китай.
По време на пътуването Ли каза, че ET7, оборудван с полутвърдотелна батерия с капацитет 150 кВт/ч, вече е бил тестван по-рано между градовете Кунмин и Бейхай, като е изминал 1145 км. Този път през 92% от маршрута (957 км) седанът се е движил с активни асистиращи системи, включително пакета Navigate-on-Pilot+, който определя крайсерската скорост на 90 км/ч. Средният разход е 13,2 кВтч/100 км .
В крайна сметка общата средна скорост е 83,9 км/ч, тъй като от 14-те часа на пътуване реално 12,4 са прекарани в път, а останалото време е било за спирани за почивка.
Новата полутвърда батерия на NIO вече се произвежда, като ще бъде налична в големи количества от април. Целият пакет тежи 575 кг, само с 20 кг повече от пакета от 100 кВт/ч, който има течен електролит. Батерията е с дължина 2,06 м, ширина - 1,54 м и височина 18,6 см. Това са стандартни размери, така че новият пакет ще може да се поставя на електромобили от различни класове, като техните собственици просто трябва да отидат до станция за смяна на батерии.