IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова „златна батерия“ добавя 500 км пробег за 15 минути

Китайски конкурент на Tesla първи получава устройството

Битката с основното безпокойство на потребителите относно електромобилите, а именно - сравнително ниския пробег с едно зареждане, продължава с пълна сила. Все повече производители работят върху нови пакети от батерии, които поддържат ултра-бързо зараждане. А последният, който прави огромна крачка в тази посока, е китайската марка Zeekr.


Zeekr 007


Компанията, която е собственост на гиганта Geely, представи нова литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия, която може да добави 500 км обхват само за 15 минути, когато е включена в съвместимо зарядно устройство. Първият модел с новата технология е седанът Zeekr 007, като той ще бъде последван от още няколко превозни средства.

Благодарение на способността за зареждане до 500 kW, батерията с неизвестен капацитет ще може да се зарежда от 10% до 80% само за 15 минути, добавяйки гореспоменатите 500 км пробег. Новият съперник на Tesla седан от Китай е базиран на архитектурата PMA2+, която е производна на платформата SEA на Geely, и обещава да предложи до 870 км пробег по CLTC (китайски стандарт за измерване).


златна батерия


Тъй като батериите LFP обикновено имат по-ниска енергийна плътност в сравнение с батериите NMC (никел-магнезий-кобалт), инженерите на Zeekr са използвали нови материали и за опростили структурата. Така е постигната впечатляваща степен на използване на обема от 83,7%, което означава, че новият пакет батерии ще бъде компактен и енергийно плътен. За сравнение, никел-манганово-кобалтовата батерия CATL Qilin, която в момента се използва в Zeekr 001 (комби) и 009 (миниван), има значително по-ниска степен на използване на обема от 72%.

Китайския производител твърди, че въпреки високата си плътност, новата батерия е много безопасна и пожароустойчива. Това е доказано със строги тестове за безопасност, проведени от Националния център за проверка и тестване на качеството на моторните превозни средства в Китай.


Zeekr 007


„Златната батерия“, както я определиха някои медии, ще се произвежда от Geely, който има за цел да намали зависимостта си от външни доставчици и да намали производствените разходи на електромобилите. Така китайският концерн ще стане още по-конкурентоспособен в тази бързо развиваща се среда. Подобна стратегия се следва от конкурентната марка Nio, която наскоро обяви разработването на своя собствена батерия.

Очаква се, че новото литиево-железно-фосфатно (LFP) устройство на Zeekr в крайна сметка ще намери своето място в електромобили от други марки, притежавани от Geely, включително Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo и дори Lotus.

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Как е РУКоделието, върви ли? Докато РУКоделстваш ли ти идват всички тези гениални мисли?
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 4 месеца )
    Предложи на моя приятел MythBuster.
  • #33
    10 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "не харесваш Тесла и как не си за електричките, във всички други си същото теоритизирано теслазомби"вие сте тези които не харесвате Тесла или volkswagen или toyota или руснаците или американците или китайците или Абе все си намирате кой да мразите и да сте АНТИ. Колко пъти да ви обяснявам че за мен няма лоша марка, няма лоша технология, няма лоша държава. Всяко от тези неща трябва да се сложи в контекст за да му сложиш етикет. Има подходящи и неподходящи неща за конкретна ситуация.
  • #32
    9 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Прави впечатление как от известно време въртиш гъ зъ когато става въпрос за Тесла.Иначе всички редовни тук ти викат тесльо" вярно е в началото бях Тесльо защото съм идеалист и давам кредит на доверие, но отскоро, има няма седем-осем години редовно говоря против качеството на Тесла, постоянно обяснявам как не вярвам на Илон Мъск, но както ти, така и останалите антиелектрици сте свръх предубедени и лепящи етикети и не обръщате внимание, докато не ви питам, като например дай цитат.
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "да вярва как с допотопни бавни зарядни ще избива рибата и ще смучи кинти 50 години с малка инвестиция!Ти твоето Xiaomi с бързото зарядно ли го зареждаш или с някое от преди 10 години?!"и защо мислиш че в България където се изграждат най-добрите зарядни инфраструктури в Европа, които са точно след Тесла по надежност и uptime, са допотопни? Най-бавните са 150 киловата, а peugeot-то от последната статия може да зарежда само със 100. Телефона си го зареждам на 5W зарядно, вярно 10-годишно.
  • #30
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    То в instagram има и един мармот който завива станиола в шоколад, *** го намери.
  • #29
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    имаш време може да превъртиш инстаграма и да го намериш
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Прави впечатление как от известно време въртиш гъ зъ когато става въпрос за Тесла.Иначе всички редовни тук ти викат тесльо, но напоследък доста се опитваш да избягаш от имиджа на тесла зомби което сам си създаде!Също много яко плюеше колите с ДВГ и хвалеше електричките,но и с това даваш назад все по-често!Но като изключим откъслечни коментари в които обясняваш как не харесваш Тесла и как не си за електричките, във всички други си същото теоритизирано теслазомби
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Ако (то е ясно че няма) си купиш кола с батерията от статията каква зарядна ще предпочетеш като си на път?А идеалния свят които си си изградил в главата с добрата организация на изграждане на зарядни няма как да се случи!Вече всичко е сбъркано и са хвърлени страшно много пари за това сбърканото,ще се хвърлят още повече да се оправи!И всичко,защото не оставиха пазара и конглокенцията да се оправят с автомобилите, а не спират да се месят с лобистки регулации
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Аз ел.кола в БГ не карам.Карам такава в Германия.За един месец в годината в БГ никога няма да дам 60К евра за електричка.В БГ няма проблем със зарядните защото на година се продават 100 електрички и зарядните са повече от колите на пътя щото всеки тръгна да опъва кабели и да вярва как с допотопни бавни зарядни ще избива рибата и ще смучи кинти 50 години с малка инвестиция!Ти твоето Xiaomi с бързото зарядно ли го зареждаш или с някое от преди 10 години?!