IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова „златна батерия“ добавя 500 км пробег за 15 минути

Китайски конкурент на Tesla първи получава устройството

Битката с основното безпокойство на потребителите относно електромобилите, а именно - сравнително ниския пробег с едно зареждане, продължава с пълна сила. Все повече производители работят върху нови пакети от батерии, които поддържат ултра-бързо зараждане. А последният, който прави огромна крачка в тази посока, е китайската марка Zeekr.


Zeekr 007


Компанията, която е собственост на гиганта Geely, представи нова литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия, която може да добави 500 км обхват само за 15 минути, когато е включена в съвместимо зарядно устройство. Първият модел с новата технология е седанът Zeekr 007, като той ще бъде последван от още няколко превозни средства.

Благодарение на способността за зареждане до 500 kW, батерията с неизвестен капацитет ще може да се зарежда от 10% до 80% само за 15 минути, добавяйки гореспоменатите 500 км пробег. Новият съперник на Tesla седан от Китай е базиран на архитектурата PMA2+, която е производна на платформата SEA на Geely, и обещава да предложи до 870 км пробег по CLTC (китайски стандарт за измерване).


златна батерия


Тъй като батериите LFP обикновено имат по-ниска енергийна плътност в сравнение с батериите NMC (никел-магнезий-кобалт), инженерите на Zeekr са използвали нови материали и за опростили структурата. Така е постигната впечатляваща степен на използване на обема от 83,7%, което означава, че новият пакет батерии ще бъде компактен и енергийно плътен. За сравнение, никел-манганово-кобалтовата батерия CATL Qilin, която в момента се използва в Zeekr 001 (комби) и 009 (миниван), има значително по-ниска степен на използване на обема от 72%.

Китайския производител твърди, че въпреки високата си плътност, новата батерия е много безопасна и пожароустойчива. Това е доказано със строги тестове за безопасност, проведени от Националния център за проверка и тестване на качеството на моторните превозни средства в Китай.


Zeekr 007


„Златната батерия“, както я определиха някои медии, ще се произвежда от Geely, който има за цел да намали зависимостта си от външни доставчици и да намали производствените разходи на електромобилите. Така китайският концерн ще стане още по-конкурентоспособен в тази бързо развиваща се среда. Подобна стратегия се следва от конкурентната марка Nio, която наскоро обяви разработването на своя собствена батерия.

Очаква се, че новото литиево-железно-фосфатно (LFP) устройство на Zeekr в крайна сметка ще намери своето място в електромобили от други марки, притежавани от Geely, включително Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo и дори Lotus.

0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Любопитно, дай да го видим?
  • #24
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    в инстаграм се върти едно клипче на изоставени електромобили посред заснежена магистрала нещо електроните хващат гората що ли
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Както и в момента не поправих тази грешка на РУК "Цялата политика на електрифициране е сбъркана,а такива като теб я защитават нонстоп,без да имате досег!" Това е същото като че хваля Тесла защото постоянно повтарям че произвеждат некачествени и ненадеждни автомобили, а Илон Мъск непрекъснато лъже за какво ли не. Но иначе аз лошо за Тесла не без не съм бил казал. Постоянно твърдя че електромобилите са НЕподходящи за 95% от шофьорите, но съм бил убеждавал хората да си ги купуват! Сбъркана логика !
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Както виждаш си признах грешката за еластичната свръх твърда стомана която не се огъва. Грешка която си признах преди 3 години и Гост още продължава да досажда за нея за да си я призная отново и отново Ето признавам си я. Доволен ли си? Това е грешката която гост е запомнил за три години. На мен няма да ми стигнат минимум 20 пъти по 500 знака, за да изпиша само грешките от този месец. Грешки които самият той е видял и се крие като мишка за да не си ги призне и още толкова които даже не знае за т
  • #21
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    До 6.Ти да видиш,митичния си бил признавал грешките.Чакай от умрЯл писмо.
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    С какво ще го купиш електромобила,митичен мислителю теоретик?Със социални помощи или пенсията ти от ТЕЛК?
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    А бавните зарядни станции ще се буквално навсякъде при нужда особено в България. Ще са повече от вендинг машините за кафе които са буквално пред всеки жилищен блок, на всеки паркинг и обществена сграда, че и в сградите. Тях никой не ги субсидира, но си имат партиди за ток на които могат да бъдат закачени по няколко зарядни станции едновременно за такива които нямат гараж и се нуждаят от 150 км пробег седмично като гост 9 часа зареждане с 16А - 3,7kW , мощността на контакт шуко
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Повярвай ми ако карах по 1200 км на ден нямаше да си купя нищо друго освен електромобил. Само че и за месец не мога да направя толкова през повечето месеци. Кажи ми какъв би бил проблемът да минаваш 1200 км в България при положение че на всеки 30 до 50 км имаш бърза зарядна станция? Хайде обясни ми на практика ти като обикаляш из България с твоя електромобил виждал ли си проблеми със зареждането. Както винаги ще се съглася с всеки практически проблем който ми кажеш че си имал!
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    А ти си приказваш за субсидии и пак бягаме от темата. Ще ми обясниш ли за една субсидирана станция в България? Онази в Кавала субсидирана ли беше? Гига чарджър субсидира ли ги някой? А Финес, които всяка година удвояват броя на бързите си зарядни станции и вече на всеки 30 до 50 км има тях на зарядна станция поне 150 kW с няколко колонки на зарядна станция? Ще ми обясниш ли след 10 години какъв ще им е проблема на тези зарядни станции? Защо след две-три години според тебе ще са негодни?
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Хиляди пъти ти казах - теоретик си! Вземи си електричка, ползвай зарядни у вас, обществени, направи един преход 1200км за ден, тогава идвай обяснявай кое,как,колко!Не познавам собственик на електричка който да е толкова надъхан като теб! Само това трябва да ти говори колко много бъркаш!