Китайски производител подготвя електрическо комби с пробег над 1000 километра. В отворената база данни на Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай (MIIT) се появи информация за серийните версии на Nio ET5 и ET5 Touring, които ще са оборудвани с батерия с капацитет от 150 kWh, даваща на автомобила изключителна автономност.
Твърди се, че акумулаторният блок ще е съставен от твърдотелни батерии и ще бъде достъпен в автомобилите на база абонамент още от месец април, тази година. Тоест батериите няма да се продават, а ще се заменят на специални станции и няма да са собственост на притежателя на автомобила.
В момента най-„далекобойните“ Nio ET5 Touring са оборудвани с батерии от 100 kWh, но иновативната батерия от 150 kWh ще бъде само с 20 килограма по-тежка. Масата на целия акумулаторен блок е 575 килограма. Собственото тегло на това комби от Nio е 2254 килограма, т.е. със 164 килограма повече от Audi RS6 Avant Performance, например.
Nio ET5 Touring ще има задвижване на четирите колела (490 к.с., 700 Нм), а пробегът на топ версията със 150-киловатовата батерия ще е 1010 километра. Иновативната полутвърда батерия ще бъде достъпна за абонамент и инсталиране в китайските станции Nio. Закупуването на такава батерия е непрактично, тъй като към този момент акумулаторните клетките струват колкото колата като цяло.
Компанията Nio обяви прехода към полутвърди батерии през януари 2021 г., но досега се сблъсква с трудности. Сега ET5 е сертифициран, тоест няма пречки за масовото използване на технологията. Ако експериментът е успешен, подобни батерии ще се появят и на други модели на марката – ES8, EC6, EC7 и ET7.