IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай показаха електрическо комби с над 1000 км пробег

Иновационната батерия няма да е собственост на притежателя на автомобила

Китайски производител подготвя електрическо комби с пробег над 1000 километра. В отворената база данни на Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай (MIIT) се появи информация за серийните версии на Nio ET5 и ET5 Touring, които ще са оборудвани с батерия с капацитет от 150 kWh, даваща на автомобила изключителна автономност.


Nio ET5 Touring


Твърди се, че акумулаторният блок ще е съставен от твърдотелни батерии и ще бъде достъпен в автомобилите на база абонамент още от месец април, тази година. Тоест батериите няма да се продават, а ще се заменят на специални станции и няма да са собственост на притежателя на автомобила.

В момента най-„далекобойните“ Nio ET5 Touring са оборудвани с батерии от 100 kWh, но иновативната батерия от 150 kWh ще бъде само с 20 килограма по-тежка. Масата на целия акумулаторен блок е 575 килограма. Собственото тегло на това комби от Nio е 2254 килограма, т.е. със 164 килограма повече от Audi RS6 Avant Performance, например.


Nio ET5 Touring


Nio ET5 Touring ще има задвижване на четирите колела (490 к.с., 700 Нм), а пробегът на топ версията със 150-киловатовата батерия ще е 1010 километра. Иновативната полутвърда батерия ще бъде достъпна за абонамент и инсталиране в китайските станции Nio. Закупуването на такава батерия е непрактично, тъй като към този момент акумулаторните клетките струват колкото колата като цяло.

Компанията Nio обяви прехода към полутвърди батерии през януари 2021 г., но досега се сблъсква с трудности. Сега ET5 е сертифициран, тоест няма пречки за масовото използване на технологията. Ако експериментът е успешен, подобни батерии ще се появят и на други модели на марката – ES8, EC6, EC7 и ET7.


Nio ET5 Touring


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    "Т.е. даваш 6к лв за 20к км = 30лв/100 което прави средно 11л безнин на 100. Повечето бензинови СУВ-ове ще влязат в тази стойност." Как ги сметна тези резултати? 12 по 170 евро са около 4 000 лв - 20 лв на 100 км. Като не забравяй че това ти включва и наем на батерия която не е твоя И не си я плащал, плюс тока.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 15 ( преди 2 месеца )
    В момента БМВ 5-ца струва 110к лв (120-тина с екстрите) Това Нио е също малко над 120к. Ако плащаш голямата батерия за 5 години ще дадеш 30к лв. БМВто при 20к км на година ще ти глътне при 8л/100 (леко песимистично според мен) около 20к лв за гориво и 5к за обслужване. И БМВ-то вероятно ще има по-висока остатъчна стойност защото продаваш готова кола, докато който вземе Нио-то се нагърбва да продължи да плаща наем за батерията.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За разлика от тебе, аз отговарям на въпроси и бих ти отговорил и на тези. Но понеже си толкова изпаткал, като казваш на останалите това което виждаш в огледалото, че даже не се усещаш че това което казвам е САРКАЗЪМ и ваша мечта - на антиматематиците. Сменяеми батерии за 5 минути, които не са ваши, синтетично гориво по 10 евро за литър, което като пуснат по бензиностанциите ще си продадеш твоята електрическа kia. Водород който струва над 20 долара за килограм и други фантасмагории.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    За какво спорите? ( преди 2 месеца )
    Хората са написали, че технологията е НОВА, съответно е скъпа. И са си направили сметката къде да го предложат. И айфон не са евтини, но си ги купувате заради технологиите. Тази кола е предназначена за сегмента от хора, които пътуват много километри на ден и като цяло за месец в луксозния клас. Я да ви попитам каква е сметката при пробег 3-5 хил. км. в автомобил с двг от висок клас? Разход, поддръжка, ремонти? Вероято ще са отделни бройки, докато развият батерията и има икономии от мащаба.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е то ако караш 4к км на месец каквато и електричка да вземеш ако не я зареждаш само на бързи станции ще ти се избие. Но масовия потребил кара толкова макс 2-3 месеца в годината. Малко хора надвърлят 20к на година. Т.е. даваш 6к лв за 20к км = 30лв/100 което прави средно 11л безнин на 100. Повечето бензинови СУВ-ове ще влязат в тази стойност.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Митичен ***, за цената на този наем получаваш 4 безплатни смени на батерии, ако има къде да ги смениш! Айде първо се запознай малко с Нио, покарай им колите, като аз съм карал всеки модел който предлагат в Германия, поговори малко с дилъра и тогава обяснявай какво получаваш! На първо място обясни кога ще го получиш!Още няма изградена достатъчно добра инфраструктура с контакти да си заредиш колата,ама тръгна да обясняваш колко е евтино да ти сменят батерията в роботизирани гаражи!
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    "наема за малката 75кВч е 170 евро на месец. За 150-ка едва ли ще е под 250. То без пари бе." За цената на този наем получаваш четири безплатни смени на батерията на месец. Около 2000 километра за малката батерия за 340 лв, което прави по 17 лева на 100 км. 500 лв за 4000 км с голямата, което прави 12,50лв/100км. Все още ли ти се струва скъпо?
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 3 месеца )
    Не ги разбираш ти нещата! Никой не го интересува Колко струва автомобила защото всички тук са баровци. Не ги интересува и колко струва зареждането. Те всеки ден изминават по два-три резервоара гориво разстояние и най-важния параметър за един автомобил е пробега с едно зареждане и времето за зареждане. Все пак всеки работен ден изминават по две-три хиляди километра и нямат време да висят по зарядни станции. Няма нищо че за година минават по 10 000 км и не могат да спестят нищо от разликата в гори
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 3 месеца )
    Защо си мислиш че като си служиш с обиди ще откажеш останалите да ти кажат право в лицето истината? Например че според математиката на Гост да заредиш резервоар за 1000 км за 180 лв е скъпо и много по-евтино излиза да заредиш 6 пъти по 30 лв всяка седмица. По неговата логика, платиш батерията на 200 вноски по 300 лв е много по-евтино, отколкото да платиш наведнъж 30 000 лв. Виж че и производството на ФЕЦ смята така, ЗА ДА ИЗЛЕЗЕ ПО-МАЛКО. Дели енергията произведена за деня на 24 ч.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 3 месеца )
    Да бе голяма мечта. Колата без батерия ти е 50к евро, а наема за малката 75кВч е 170 евро на месец. За 150-ка едва ли ще е под 250. То без пари бе.