Производителите на електрически превозни средства обещават техническа революция при батериите - пробег от над 1000 км, зареждане за няколко минути и т.н. На фона на такива съобщения „обикновените" акумулатори за автомобила остават в сянка, въпреки че именно те са много по-важни за огромното мнозинство от потребителите в наши дни. И въпросите за тяхната работа не изчезват, дори напротив - увеличават се. А това води и до все повече спорове и раждането на митове. Нека видим какво казват експертите за тях.
6 мита за автомобилните акумулатори (ГАЛЕРИЯ)
Не е необходимо да е така. Най-вероятно акумулаторът е разреден напълно. Енергията от „бустера" (помощно устройство) е достатъчна, за да завърти стартера за няколко секунди, но състоянието на акумулатора си остава същото. И ако навън е студено, дори едно кратко пътуване няма да то презареди.
В подобни случаи се препоръчва батерията да бъде свързана към зарядно устройство в топла стая, като тя най-вероятно ще оживее.