Производителите на електрически превозни средства обещават техническа революция при батериите - пробег от над 1000 км, зареждане за няколко минути и т.н. На фона на такива съобщения „обикновените" акумулатори за автомобила остават в сянка, въпреки че именно те са много по-важни за огромното мнозинство от потребителите в наши дни. И въпросите за тяхната работа не изчезват, дори напротив - увеличават се. А това води и до все повече спорове и раждането на митове. Нека видим какво казват експертите за тях.
6 мита за автомобилните акумулатори (ГАЛЕРИЯ)
При напълно зареден акумулатор с неработещ двигател напрежението трябва да бъде приблизително 12,6-12,7 V. Важно е да се отбележи, че измерването трябва да се извърши няколко часа след спиране на двигателя - в противен случай показанията може да са твърде високи. Напрежение от приблизително 12,3 V показва, че батерията е недостатъчно заредена.
При много съвременни автомобили напрежението може да „плава“ в зависимост от температурата и времето, изминало след стартиране на двигателя, като това не е повод за особено притеснение.