Производителите на електрически превозни средства обещават техническа революция при батериите - пробег от над 1000 км, зареждане за няколко минути и т.н. На фона на такива съобщения „обикновените" акумулатори за автомобила остават в сянка, въпреки че именно те са много по-важни за огромното мнозинство от потребителите в наши дни. И въпросите за тяхната работа не изчезват, дори напротив - увеличават се. А това води и до все повече спорове и раждането на митове. Нека видим какво казват експертите за тях.
6 мита за автомобилните акумулатори (ГАЛЕРИЯ)
Преди време се считаше, че токът от генератора все още е много по-слаб от тока от „батерията-донор“ и следователно не си струва двигателят да бъде стартиран. При по-старите автомобили нямаше особено значение, но съвременните коли са оборудвани с голям брой електронни системи и от време на време се появяват проблеми, което предизвиква основателен страх сред собствениците им.
Общият съвет е следният - за да се избегнете риска от повреда на нещо, има смисъл, след като сте заредили акумулатора на закъсалия автомобил, да изключите двигателя на „донора“ и едва тогава отново да се опитате да стартирата другата кола.