Производителите на електрически превозни средства обещават техническа революция при батериите - пробег от над 1000 км, зареждане за няколко минути и т.н. На фона на такива съобщения „обикновените" акумулатори за автомобила остават в сянка, въпреки че именно те са много по-важни за огромното мнозинство от потребителите в наши дни. И въпросите за тяхната работа не изчезват, дори напротив - увеличават се. А това води и до все повече спорове и раждането на митове. Нека видим какво казват експертите за тях.
6 мита за автомобилните акумулатори (ГАЛЕРИЯ)
През лятото е напълно достатъчно, но през зимата може и да не стане. Факт е, че всяка батерия се зарежда много бавно на студено - полученият ток на зареждане, когато температурата падне от над нулата до −20°C, намалява значително. Ако например е само 0,5 A и батерията е загубила десет амперчаса, тогава възстановяването ще отнеме много време.
Дългото пътуване може да помогне - при условие, че акумулаторът се намира в двигателното отделение, а не извън него, както е при някои по-малки камиони. По време на шофиране батерията в двигателното отделение ще се загрее и следователно зарядният ток ще се увеличи рязко.