Производителите на електрически превозни средства обещават техническа революция при батериите - пробег от над 1000 км, зареждане за няколко минути и т.н. На фона на такива съобщения „обикновените" акумулатори за автомобила остават в сянка, въпреки че именно те са много по-важни за огромното мнозинство от потребителите в наши дни. И въпросите за тяхната работа не изчезват, дори напротив - увеличават се. А това води и до все повече спорове и раждането на митове. Нека видим какво казват експертите за тях.
6 мита за автомобилните акумулатори (ГАЛЕРИЯ)
Разреден до „нула“ акумулатор трябва да се изхвърли?
Ако времето навън все още е студено, тогава разреденият акумулатор няма да издържи дълго - водата ще се превърне лед и тялото ще се повреди. Ако обаче температурата е близо до нулата, дори най-простата батерия най-вероятно ще оживее след презареждане. Това се случва, например, при автомобили, които са оставени с неизгасени фарове. При тях акумулаторът „пада“, но след това не се налага неговата замяна с нов, а е достатъчно презареждане.
Ако времето навън все още е студено, тогава разреденият акумулатор няма да издържи дълго - водата ще се превърне лед и тялото ще се повреди. Ако обаче температурата е близо до нулата, дори най-простата батерия най-вероятно ще оживее след презареждане. Това се случва, например, при автомобили, които са оставени с неизгасени фарове. При тях акумулаторът „пада“, но след това не се налага неговата замяна с нов, а е достатъчно презареждане.