Производителите на електрически превозни средства обещават техническа революция при батериите - пробег от над 1000 км, зареждане за няколко минути и т.н. На фона на такива съобщения „обикновените" акумулатори за автомобила остават в сянка, въпреки че именно те са много по-важни за огромното мнозинство от потребителите в наши дни. И въпросите за тяхната работа не изчезват, дори напротив - увеличават се. А това води и до все повече спорове и раждането на митове. Нека видим какво казват експертите за тях.
6 мита за автомобилните акумулатори (ГАЛЕРИЯ)
На студено батерията се разрежда по-скоро бавно, отколкото бързо. Същото важи и за зареждането - с падането на температурата химическите реакции се забавят. Следователно, ако батерията е заредена, тогава в студен гараж тя ще загуби заряд по-бавно, отколкото в топъл апартамент.
Въпреки това, трябва да се наблюдава нивото на оставащия заряд от време на време, тъй като разредена батерия просто ще се спука на студа. Има смисъл акумулаторът да бъде занесен у дома, когато автомобилът е оставен без наблюдение за дълго време, тоест собственикът му и няма възможност да проверява неговото състояние.